Giv en hånd til verdens piger

inforevision støtter Danmarks Indsamling 2019 og håber, at mange andre vil gøre det samme.

Flere steder i verden er mishandling og overgreb hverdag for alt for mange piger. De bliver overfaldet og voldtaget, når de henter vand. De bliver tvunget til at slå ihjel som børnesoldater. De bliver giftet væk til mænd, der kunne være deres fædre. De bliver mødre, mens de selv er børn. Derfor har årets Danmarks Indsamling overskriften ”Styrk verdens piger”.

De største humanitære organisationer står bag

Indsamlingen er et samarbejde mellem Danmarks Radio og 12 af landets største humanitære organisationer. Med 12 projekter i 12 lande på tre kontinenter sætter de fokus på verdens udsatte piger.

Indsamlingen omfatter aktiviteter i hele landet og kulminerer med et tv-show på DR1 lørdag den 2. februar 2019.

Én milliard kroner til syv millioner mennesker

Siden den første Danmarks Indsamling i 2007 har danskerne bidraget med mere end en milliard kroner og hjulpet mere end syv millioner mennesker til en bedre tilværelse.

De 12 deltagende organisationer er CARE Danmark, Dansk Flygtningehjælp, Dansk Folkehjælp, Folkekirkens Nødhjælp, Oxfam IBIS, Læger uden Grænser, Mellemfolkeligt Samvirke, PlanBørnefonden, Red Barnet, Røde Kors, SOS Børnebyerne og UNICEF Danmark.

Yderligere informationer

Se, hvad inforevision i øvrigt støtter.

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte os på info@inforevision.dk eller tlf. 39 53 50 00.

Foto: Olle Hallberg. Bangladesh.

• humanitære organisationer
  • styrk verdens piger