Algoritmens tidsalder

I en ny publikation fra analyseinstituttet Ipsos undersøger Mario Paic og Andrew Green, hvordan vi ved hjælp af statistikker og algoritmer kan håndtere behovet for mere information i en verden, hvor forbrugerne er mindre villige til at deltage i undersøgelser.

Den digitale revolution betyder, at annoncører og medievirksomheder har brug for mere information om befolkningens medieforbrug end nogensinde før. Men forbrugernes villighed til at deltage i undersøgelser er faldende – og når de endelig deltager, vil de ikke kedes med en endeløs række af spørgsmål.

Så hvordan indsamler vi mere information uden at stille endnu flere spørgsmål? Ved hjælp af statistikker og algoritmer. Særligt tre teknikker er fordelagtige, når vi undersøger medieforbrug:

1. Data Ascription
  2. Data Fusion
  3. Audience Modelling

Hent The Age of the Algorithm og læs mere om de tre teknikker og brugen af algoritmer i markedsanalysen.

• Tjenester, konsulent, service

• algoritmer
  • markedsanalyse
  • medieforbrug
  • markedsindsigt
  • annoncering
  • brugerundersøgelse
  • forbrugeradfærd

Om Ipsos

Ipsos er et af verdens førende analysebureauer med mere end 16.000 medarbejdere fordelt i 88 lande. Gennem dybdegående analysearbejde hjælper vi vores kunder med at forstå den komplekse verden, vi lever i, og inspirerer dem til at tage bedre beslutninger. Vi brænder for innovation og stræber konstant efter at udvikle nye forskningsmetoder og anvende den nyeste teknologi til at komme tættere på forbrugerne og afdække nye indsigter. Hos Ipsos tilbyder vi dyb faglig ekspertise, markedsledende metoder og evnen til at eksekvere omfattende og pålidelige globale forskningsprogrammer.

Klaus Friis Mikkelsen

Pressekontakt Country Manager +45 3319 3999