Udvikling i shopperadfærden

Måden hvorpå vi shopper efter produkter og services er i konstant udvikling. Teknologien har skabt et digitalt detaillandskab af webshops uden geografiske begrænsninger, og den fysiske butik ændrer sig ved at integrere teknologien i butikken og skabe bedre forbindelser til den digitale verden.

For at kunne udvikle de rette markedsstrategier og shopper marketing programmer er man nødt til at forstå udviklingen og dens konsekvenser. I en ny rapport har analysebureauet Ipsos derfor undersøgt 5 centrale forandringer, der påvirker vores måde at shoppe på:

1. Øget kompleksitet i valget af produkter og services fremmer brugen af genveje i beslutningstagningen.
  2. Præferencer påvirker beslutningstagningen før besøget i butikken.
  3. Den digitale revolution genopfinder shopperadfærden.
  4. Nye disruptive e-commerce løsninger udvikles hver dag.
  5. Omnichannel samler den fysiske og digitale verden.

I The Evolution of Shopper Behaviour kan du læse mere om hver af de 5 forandringer og deres konsekvenser.

• Detailhandel

• købsadfærd
  • shopperadfærd
  • e-commerce
  • omnichannel
  • shopper behaviour
  • markedsindsigt

Om Ipsos

Ipsos er et af verdens førende analysebureauer med mere end 16.000 medarbejdere fordelt i 88 lande. Gennem dybdegående analysearbejde hjælper vi vores kunder med at forstå den komplekse verden, vi lever i, og inspirerer dem til at tage bedre beslutninger. Vi brænder for innovation og stræber konstant efter at udvikle nye forskningsmetoder og anvende den nyeste teknologi til at komme tættere på forbrugerne og afdække nye indsigter. Hos Ipsos tilbyder vi dyb faglig ekspertise, markedsledende metoder og evnen til at eksekvere omfattende og pålidelige globale forskningsprogrammer.

Klaus Friis Mikkelsen

Pressekontakt Country Manager +45 3319 3999