Ny salgsdirektør hod JKE med solid kommerciel erfaring

Jess Gregersen er udnævnt til salgsdirektør hos JKE. Han kommer til at spille en vigtig rolle i opfyldelsen af det nordjyske køkkenfirmas 2020 strategi, hvor langt flere i Norden skal vælge et kvalitetskøkken fra JKE.

Jess Gregersen, 44 år, tiltræder nu jobbet som salgsdirektør i JKE. Her bliver han overordnet ansvarlig for salget af køkkener, badeværelses- og garderobeløsninger til private og erhvervskunder i Norden. Senest kommer han fra en stilling som kommerciel direktør i en af Danmarks største byggematerialeproducenter, Knauf (byggesystemer i gips og stål). Her har han været ansat siden 2007 i forskellige lederstillinger inden for salg og marketing.

Hans uddannelsesmæssige baggrund er en HD inden for afsætningsøkonomi samt organisation og ledelse.

”Jess Gregersen har en stærk kommerciel og ledelsesmæssig profil og har erfaring inden for detailhandel og samarbejde med forhandlere fra en karriere i byggebranchen. Jeg har stor tiltro til, at han er den helt rigtige at sætte i spidsen for vores salgsambitioner,” siger Claus Beier, adm. direktør i JKE.

Selv siger han: ”Jobbet som salgsdirektør hos JKE er interessant, fordi det er en virksomhed med ambitiøse vækstplaner i Norden. Og der er rigtig meget godt at bygge ambitionerne på. Det er et køkkenbrand, der har potentialet til at blive langt mere kendt i de kommende år for stærkt nordisk design, solidt håndværk og høj kvalitet. Vi har alle forudsætninger for at tage markedsandele og øge salget til både private- og erhvervskunder,” siger Jess Gregersen.

Åbner nye butikker

JKE åbner i disse år nye butikker i Danmark og resten af Norden. Den nordjyske køkkenproducent har hidtil været meget synlig i udvalgte områder i Danmark og resten af Norden, men antallet af områder bliver nu udbygget og nye skal indtages. Særligt i og omkring de større byer.

”Byggeriet har det godt i disse år – især i og omkring de større byer. Sammen med forhandlerne og andre dygtige kolleger skal vi udnytte den gunstige markedssituation og vinde nye kunder,” siger Jess Gregersen.

Privat bor Jess Gregersen i Støvring sammen med sin kone Malene og deres to drenge. Fritiden bliver gerne brugt sammen med familien, og så har han en forkærlighed for fodbold og cykling.

Fakta om JKE

JKE blev etableret i 1970. Dengang under navnet Jerslev Byggeindustri, som snart kom til at satse udelukkende på køkkenproduktion.

Virksomheden ligger stadig i Jerslev, og kærligheden til håndværket kendetegner den dag i dag JKE. I dag forenes håndværket med moderne produktion, og medarbejderne sætter en ære i at levere en god håndværksmæssig kvalitet. JKE Design A/S beskæftiger i dag ca. 100 ansatte og råder over 10.000 kvadratmeter fabrik.
JKE har siden 2000 været en del af den svenskejede Ballingslöv International koncern, der udover JKE tæller en række af Skandinaviens allerstærkeste køkken-, bad- og garderobeproducenter.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:

Claus Beier, adm. direktør i JKE, tlf.: 96 46 82 00, mail: Clabe@jke-design.dk,

www.jke-design.dk

Foto: Jess Gregersen er ny salgsdirektør hos JKE.

• Design

JKE Design har et ambitiøst mål om at levere den bedste løsning til køkken, bad, bryggers og garderobe til de, der forventer lidt ekstra. Passion, kreativitet og ansvarlighed er nøgleord i bestræbelserne på at sikre den bedste løsning. JKE Design har siden 2000 været en del af den svenskejede Ballingslöv International koncern, der udover JKE Design tæller en række af Skandinaviens allerstærkeste køkken-, bad- og garderobeproducenter.

Helle Fyllgraf

Pressekontakt Marketingsdirektør +45 31 57 46 00