BLACK FRIDAY = BLACKWEEK PÅ JOLLYROOM

Jollyroom er nordens største børne- og babybutik på nettet. Natten til mandag den 21. november gik startskuddet til årets Blackweek, hvilket er virksomhedens egen variant af det populære koncept, Black Friday. Og ambitionerne er høje, den kommende uge skal der nemlig omsættes varer for mere end 38 mio. kroner. Blackweek-kampagnen varer fra mandag den 21. november til og med søndag den 27. november.

Natten til mandag indtog fire superskurke Jollyroom

”Kampagne-temaet for årets Black Week er ”skurke i miniformat” siger Jonas Kahlow, designchef på Jollyroom. Vi vil spinne videre på det sorte tema, som forbindes med Black Friday og lave kampagnen i et mørkt tema, men samtidigt beholde vores lette tone. Vi har fundet vores inspiration i de klassiske filmskurke og genfortolket dem i en miniatureudgave.

Natten til mandag den 21. november indtog skurkene Jollyroom og de kommer til at blive ugen ud. De har nu overtaget alle annonce- og marketingskanaler, og hver dag kommer en ny skurk til at sende nye varer ud til Blackweek-priser.

Unikke tilbudspriser

”Vi har forhandlet med vores leverandører i næsten et år for at sikre, at vi kan tilbyde så lave priser som overhovedet muligt, og selv branchens nærigste leverandører er med i år,” siger Mattias Jacobsson, indkøbschef på Jollyroom og fortsætter: ”Vi har aldrig haft flere varer på lager end vi har lige nu, så alt er klappet og klart til årets vigtigste handelsuge.”

En udfordring for logistikken

”I år har vi udvidet vores lager med yderligere 10.000 kvm og vi har investeret mere end 6 mio. i nyt logistikudstyr. Det betyder, at vi nu står godt rustet til den store salgsvolumen, som vi forventer at opleve i forbindelse med Blackweek og julehandlen,” fortæller Ole Sauer, VD på Jollyroom, og fortsætter:” Vi har regnet os frem til, at vi dagligt kommer til at sende 10-15 lastbiler afsted til kunder i Norden, og vi har også forberedt vores transportør, Postnord, på det store pres. Derudover har vi de seneste 14 dage hyret 40 nye lagermedarbejdere.”

Stor tilvækst

”2016 er tredje år vi kører Blackweek og vi forventer at skulle sælge 70 % mere end sidste år. Vi sælger faktisk så meget under Blackweek, at vi ikke ønsker at hele salget skal ske på en dag. Det handler om, at være i stand til at kunne håndtere den ekstreme volumen på den bedst mulige måde og til den rette pris. Ved at sprede den enorme volumen ud over 7 dage, kan vi gøre flere kunder glade og tilbyde lave priser samtidigt med, at vi opnår en mere jævn arbejdsbelastning”, afslutter Sauer.

Black Friday

Fænomenet Black Friday, som stammer fra USA, falder hvert år på fredagen efter Thanksgiving og symboliserer for mange konsumenter begyndelsen på julehandlen. Konceptet Black Friday vokser år for år, også i Danmark hvor fagfolk forudser, at der skal omsættes for mere end 450 mio. kroner – fortrinsvis på danske hjemmesider, hvor konkurrencen om kunderne er hård.

Er du interesseret i at følge Jollyrooms Blackweek-kampagne?

Blackweek-kampagnen begyndte den 20. november kl. 23.59 og fortsættes hele ugen, indtil søndag den 27. november kl. 23.59 på www.jollyroom.dk/blackweek

For mere information, kontakt venligst:

Ole Sauar, VD Jollyroom

Tel: 0046-0701-88 88 82
E-post: ole.sauar@jollyroom.se

• Erhverv

Om Jollyroom:

Jollyroom er ledende e-forhandler i Norden indenfor børne- og babyprodukter. Vi holder til i moderne og hyggelige lokaler på uden for Göteborg. Vi disponerer over mere end 31.500 kvm lager og kontor. I 2015 omsatte vi for 392 mio. SEK og på stående fod har vi i alt 250 ansatte. I 2016 vil Jollyrooms omsætning være på mere end 600 mio. SEK og vi sigter efter at omsætte for mere end en milliard SEK i 2017.

Jollyroom.dk