5 luksusdestinationer du ikke troede, du havde råd til

For almindelige danskere kan drømmen om en rejse til eksotiske luksusdestinationer som Maldiverne eller Fransk Polynesien forekomme økonomisk uopnåelige. Men sådan behøver det ikke at være. Hvis man tænker lidt alternativt, og bor på andre måder end de dyreste resorts, der normalt reklameres med på den type rejsemål, så kan man faktisk skrue en rejse sammen til luksusdestinationer til budgetpris.

- Vores speciale er at lave rejser, hvor du mærker verden, og ikke er pakket helt væk på et resortområde. Det betyder bl.a., at vi finder de bedste og ofte spektakulære indkvarteringer i 3-stjerners klassen også på de mest luksuriøse rejsemål. Det afspejler sig positivt på rejsens samlede pris, så man får en femstjernet destination til små penge, fortæller Niels Amstrup, direktør i Jysk Rejsebureau.

5 luksusdestinationer, du ikke troede, du havde råd til. (Priserne gælder alle pr. person pr. overnatning. Ikke inklusive fly/transport*)

Maldiverne
Normalt er Maldiverne kendetegnet ved luksusresorts med all inclusive på øer, der ikke er beboede, men du kan opleve de samme smukke omgivelser til lavpris, hvis du vælger at bo på en af de øer, hvor de lokale bor og lever – så får du samtidig indblik i befolkningens liv.
Pris fra:
610 kr. At spise ude her er desuden er væsentligt billigere end at spise på resortøerne.
Man kan også vælge at opleve Øhavet på et dhoni cruise, hvor man bor og spiser ombord på små, ombyggede fiskerbåde med plads til ca. 10 personer.
Pris fra:
1285 kr. inkl. helpension:

Mauritius
Mauritius sælges tit som en luksus destination, men man kan også bo her på backpacker budget i en lokal lejlighed tæt på havet, og samtidig handle i de store velassorterede lokale super markeder, så man selv kan lave mad.
Ca. 200 kr.

Fransk Polynesien
På Fransk Polynesien fås overnatninger på små hoteller/familie pensionater på f.eks. Moorea, Rangiroa og Fakarava - med langt mere charme og autentisk stillehavsstemning.
Ca. 350 kr.

Cook Øerne
På Cook Islands kan du på Øerne Rarotonga og Aitutaki finde bungalows med eget køkken ved små privat ejede resorts. Her får du nogle af verdens smukkeste laguner, strande og god snorkling.
300-500 kr.

Kenya, safari
Ved kanten af national parken Masai Mara findes der mange gode budget camps. Mange booker indkvartering i Lodge, og det koster minimum det dobbelte af camping - dyreoplevelserne om dagen er vel at mærke de samme.
Pris fra:
En 4-dages safari koster ca. 1250 kr. pr. dag inkl. helpension.

* OBS Jysk Rejsebureau sælger udelukkende pakkerejser, dvs. man kan ikke købe indkvartering uden fly/transport.

Flere bud på luksusdestinationer til lavpris, samt priser på fly og transport – se jr.dk

Flere informationer fås ved henvendelse til Niels Amstrup, tlf: 5121 1614

• Turisme

Jysk Rejsebureau åbnede i Århus i 1984 og har i dag mere end 70 ansatte. Vi har kontorer i Århus, Aalborg, Herning og København, og har et netværk af servicekontorer i Thailand, Indien, Vietnam, Kina, Nepal og Indonesien. Vi har en 10 mand stor afdeling for grupperejser og storkunder. Vi skræddersyer årligt ca. 20.000 eventyrlige rejser til hele verden, og vores dygtige rejsekonsulenter har rejst i mere end 140 lande tilsammen.

Pernille Smidt-Kjærby

Pressekontakt Web Content & Social Media Manager | PR 86207755