Drømmer du om oversøiske eventyr - Her er priserne faldet mest

Én ting er prisen på flybilletter, men mindst lige så vigtigt er det, hvad det koster at opholde sig i det land, man ønsker at rejse til – altså hvor langt lommepengene rækker til mad og oplevelser og evt. indkvartering. Hvis du drømmer om oversøiske eventyr til vinter, så kan det betale sig at læse med her. Danske Bank har regnet på*, hvor priserne er faldet mest i det seneste år i de mest populære oversøiske lande.

- Prisniveauet i et land kan have stor effekt på det samlede rejsebudget, for det smitter af på, hvordan vi som rejsearrangør kan sætte prisen på den samlede pakke - altså fly, indkvartering og evt. oplevelser. Har du for eksempel altid drømt om at vandre på den kinesiske mur, eller ose i Shanghai, er det nu, du skal slå til. Kina er nemlig det land, der har oplevet det største fald i priserne i løbet af det seneste år, mener Niels Amstrup, direktør i Jysk Rejsebureau.

Top 10 over de mest populære, oversøiske rejsemål (baseret på efterspørgslen blandt Jysk rejsebureaus kunder)ifht. hvor priserne er faldet mest det seneste år:

1 Kina -6,60%
2 Peru -6,50%
3 Tanzania -4,40%
4 Vietnam -3,60%
5 Malaysia -3,00%
6 Sydafrika -2,70%
7 Filippinerne -2,40%
8 Thailand -1,10%
9 Canada -1,00%
10 USA -0,90%

* Beregningerne er foretaget på det forgangne år. Ændringen afspejler en kombination af udsving i valutakurser relativt til kronen, og effekten af forskellige inflationsudviklinger mellem det pågældende land og Danmark, oplyser Danske Bank.

Flere informationer fås ved henvendelse til Niels Amstrup, tlf: 5121 1614

• Turisme

Jysk Rejsebureau åbnede i Århus i 1984 og har i dag flere end 80 ansatte. Vi har kontorer i Århus, Aalborg, Herning og København, og har et netværk af servicekontorer i Thailand, Indien, Vietnam, Kina, Nepal og Indonesien. Vi har en 10 mand stor afdeling for grupperejser og storkunder. Vi skræddersyer årligt ca. 20.000 eventyrlige rejser til hele verden, og vores dygtige rejsekonsulenter har rejst i mere end 140 lande tilsammen.

Pernille Smidt-Kjærby

Pressekontakt Web Content & Social Media Manager | PR 86207755