Godt år for Lars Larsen Group

Godt år for Lars Larsen Group

Med en omsætning på 30 milliarder kroner og et resultat før skat på 3,4 milliarder blev 2016/17 det hidtil bedste regnskabsår for Lars Larsen Group.

I december kunne Lars Larsen præsentere et nyt rekordresultat for JYSK Group, der i seneste regnskabsår bidrog med 3,2 milliarder kroner før skat.

Men det er ikke kun JYSK, der skaber vækst, arbejdspladser og indtjening til Lars Larsen Group.

I dag kan Lars Larsen Group således offentliggøre en omsætning for regnskabsåret 2016/17 på 30 milliarder kroner og en indtjening på 3,4 milliarder kroner, hvilket er 20 procent højere end i 2015/16.

”Det er et resultat, som jeg er meget tilfreds med. Det viser, at de investeringer, vi har foretaget over en længere periode, nu for alvor begynder at give afkast. Jeg har hele tiden været tålmodig, men jeg er jo købmand, og derfor betyder det selvfølgelig meget for mig, at indtjeningen generelt er stigende i de selskaber, som er en del af Lars Larsen Group,” siger Lars Larsen.

Det er stadig JYSK Group, der udgør langt den største del af omsætningen i Lars Larsen Group.

Men den øvrige del af Lars Larsen Group, der blandt andet omfatter en række selskaber indenfor salg og produktion af møbler, golf, restauranter, bilproduktion og boligindretning, er vokset over en årrække og omsatte i 2016/17 for cirka fem milliarder kroner.

God udvikling

Det er sket samtidig med en gradvis forbedring af indtjeningen, og Lars Larsen glæder sig over, at selskaberne generelt følger den plan, der er lagt.

”Det er jo ikke nogen hemmelighed, at en række af selskaberne giver underskud. Men det afgørende er, at udviklingen går den rigtige vej. I forhold til eksempelvis Letz Sushi er der i løbet af året blevet investeret meget store beløb i at skabe et bæredygtigt koncept, hvor der udelukkende bruges certificerede fisk, økologiske ris osv. Det betyder, at Letz Sushi giver et større underskud i år end sidste år, men jeg er ikke i tvivl om, at det på sigt er et koncept, som kunderne efterspørger. Også Garia har foretaget en række investeringer og afskrivninger, som koster penge på kort sigt, men som danner er sundt fundament for fremtiden. Det er virksomheden allerede blevet belønnet for, blandt andet i form af en stor, ny aftale om levering af el-køretøjer til den svenske del af POSTNORD,” siger Lars Larsen.

Han kan samtidig konstatere, at den gode udvikling foreløbig ser ud til at fortsætte i indeværende regnskabsår.

”Regnskabsperioden er fra 1. september til 31. august, så vi er allerede fire måneder inde i det nye regnskabsår, og foreløbig ser det ud til, at den positive udvikling fortsætter,” siger Lars Larsen.

JYSK er en international butikskæde med skandinaviske rødder, der sælger alt til boligen. Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK over 2.500 butikker og 22.000 medarbejdere i 49 lande. I Tyskland og Østrig hedder butikkerne Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK er ejet af den danske købmand Lars Larsen, der står bag en række virksomheder med en samlet omsætning på 29,9 milliarder DKK. JYSKs omsætning er på 24,97 milliarder DKK.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.