Albert Kvist er en af de elever, der i de kommende uger tager imod kunderne i JYSK-butikken i Randers Syd.

JYSK-elever tager styringen i butikkerne

I de kommende uger er det 2.-årselever fra JYSKs elevuddannelse, der tager imod kunderne i seks forskellige JYSK-butikker.

For fjerde år i træk skal JYSKs 2.-årselever prøve kræfter med at styre en butik, når de i de kommende uger overtager seks forskellige butikker i tre dage.

En af de elever, der sammen med sine medstuderende skal tage imod kunder og passe en JYSK-butik, er Albert Kvist, som til daglig arbejder i Haderslev.

”Jeg synes, det er vildt fedt, at vi får lov til at komme ud og passe butikkerne og prøve kræfter med det ansvar, der hører med. Det er en måde at vise, at JYSK stoler på os,” siger Albert Kvist, der indtager butikken i Randers Syd mandag til onsdag i uge 3.

Eleverne bliver sat sammen i små teams, som hver får tildelt en butik, de skal passe i tre dage.

”Vi er vant til at arbejde sammen i teams på skolen, men det er jo noget helt andet at komme ud i butikken. Jeg forventer, at jeg lærer vigtigheden af, at man lytter til hinanden og samarbejder. Vi kommer alle fra forskellige steder i landet og har hver en holdning til, hvordan tingene skal gøres,” siger Albert Kvist.

Butikschefer fungerer som mentor

Helt alene bliver eleverne dog ikke. Fra det faste personale er den daglige butikschef og en salgsleder til stede i butikken for at observere og være mentor for eleverne.

En af dem er Mette Mortensen, som er Store Manager i JYSK-butikken i Viborg. Hun har stor erfaring med at lade eleverne passe butikken, for hendes butik har været udlånt til elever de tre foregående år.

”Jeg oplever, at eleverne er utroligt engagerede, når de kommer ud i butikkerne. Det er meget lærerigt for dem. De finder ud af, hvad de kan, og ikke mindst hvad de ikke har helt styr på endnu. Nogle gange bliver de overrasket og møder uventede problemstillinger, og det lærer de meget af,” siger Mette Mortensen.

Eleverne overtager butikkerne i følgende byer:

• Viborg – mandag til onsdag i uge 3, 7 og 11
  • Skalborg – mandag til onsdag i uge 3, 7 og 11
  • Randers Syd – mandag til onsdag i uge 3, 7 og 11
  • Randers Nord – mandag til onsdag i uge 5 og 9
  • Vildsund – mandag til onsdag i uge 3 og 9
  • Aars – mandag til onsdag i uge 5 og 9
  • Skive – mandag til onsdag i uge 5 og 9.

Regions

JYSK er en international butikskæde med skandinaviske rødder, der sælger alt til boligen. Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK over 2.500 butikker og 22.000 medarbejdere i 49 lande. I Tyskland og Østrig hedder butikkerne Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK er ejet af den danske købmand Lars Larsen, der står bag en række virksomheder med en samlet omsætning på 29,9 milliarder DKK. JYSKs omsætning er på 24,97 milliarder DKK.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.