JYSK forventer rekordomsætning på Black Friday

JYSK forventer rekordomsætning på Black Friday

Kunderne i JYSK kan se frem til stærke tilbud med besparelser på op til 75 procent, når Black Friday for fjerde år i træk indtager JYSKs butikker 25. november

JYSKs butikker bliver sorte af kunder.

Det er i hvert fald forventningen, når JYSK den 25. november blænder op for fjerde omgang af verdens største tilbudsdag, Black Friday.

For at give de mange tilbudsjægere endnu bedre mulighed for at få fingre i tilbuddene udvider JYSK igen i år Black Friday til at vare hele weekenden.

”Siden vi holdt Black Friday første gang i 2013, er interessen fra vores kunder kun vokset. På bare tre år har vi seksdoblet omsætningen på den ene dag, og ugen med Black Friday er i dag vores klart største salgsuge på hele året. Vi regner også med at sætte nye rekorder i år, ikke mindst fordi tilbuddene igen gælder hele weekenden,” siger Niels Veien, Executive Vice President of Sales, Marketing & E-Business i JYSK Nordic.

For JYSK er Black Friday, som stammer fra USA, en global begivenhed, som finder sted i alle de 19 lande i Skandinavien, Central- og Østeuropa samt Kina, hvor JYSK Nordic driver over 1.000 butikker.

Ekstra varer for at undgå udsolgt

For at undgå, at kunderne går forgæves, har JYSK sørget for ekstra mange varer i butikkerne op til Black Friday, hvor åbningstiderne også er udvidet med en time i hver ende, så JYSKs 102 butikker i Danmark åbner kl. 7 og lukker kl. 21 hele weekenden.

”Vores butikker kommer til at bugne af varer i alle kategorier, så uanset hvad man er ude efter, har vi et godt tilbud til alle. Og hvis uheldet skulle være ude, og en vare er udsolgt i butikken, kan kunderne nemt og hurtigt reservere den i butikken og få den leveret på et senere tidspunkt. Naturligvis til samme lave pris,” siger Niels Veien.

JYSK har desuden indkaldt ekstra personale til de store tilbudsdage.

”Selvom vi forventer rigtig mange mennesker i butikkerne, vil vi stadig sikre, at alle vores kunder får en god oplevelse med dygtig betjening af vores faguddannede medarbejdere. Heller ikke på Black Friday vil vi gå på kompromis med vores kundeservice bare for at sælge lidt mere,” siger Niels Veien.

Især på Black Friday benytter mange kunder sig ifølge Niels Veien af Click & Collect-servicen på JYSK.dk, hvor man kan reservere en vare online og afhente den i butikken på et senere tidspunkt.

Online går JYSK.dk derfor også i sort på Black Friday, og for første gang holder JYSK Cyber Monday efter den store tilbudsweekend med gode tilbud på såkaldte online only-varer, som ikke er tilgængelige i de fysiske butikker.

Fakta om Black Friday og Cyber Monday i JYSK

• Ugen med Black Friday er den største salgsuge i JYSK på hele året
  • Siden JYSK holdt Black Friday første gang i 2013, er omsætningen på den ene dag seksdoblet
  • Tilbuddene i forbindelse med Black Friday gælder hele weekenden (fredag, lørdag og søndag), åbningstiderne udvides med en time i hver ende (7-21), og ekstra personale er indkaldt for at servicere kunderne
  • JYSKs tilbud giver kunderne besparelser på op til 75 procent på tværs af 18 forskellige varekategorier
  • For første gang holder JYSK.dk også Cyber Monday efter weekenden med 30 procents rabat på såkaldte online only-varer, som ikke er tilgængelige i de fysiske butikker
  • JYSK holder Black Friday og Cyber Monday i de 19 lande i Skandinavien, Central- og Østeuropa samt Kina, hvor JYSK Nordic driver over 1.000 butikker.

JYSK GROUP har et skandinavisk udgangspunkt: Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK GROUP over 2.400 butikker og 20.000 medarbejdere i 45 lande. I Tyskland og Østrig er navnet Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK GROUP ønsker at være et godt tilbud for alle og har en ambition om at blive udbredt i hele verden. Bag JYSK GROUP står stifter og ejer Lars Larsen, der blandt andet også ejer møbelkæderne Bolia.com, IDEmøbler og ILVA. Den samlede omsætning i LARS LARSEN GROUP er på 25 milliarder kroner.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.