JYSK når milepæl i Polen

JYSK når milepæl i Polen

Fredag den 14. oktober åbner JYSK butik nummer 200 i Polen

En del af forklaringen på den fortsatte fremgang i JYSK skal findes i, at virksomheden løbende indtager flere nye lande, så JYSK Group nu har butikker i 44 lande.

Mindst lige så afgørende er det imidlertid at øge antallet af butikker og dermed omsætningen i de lande, hvor JYSK allerede er repræsenteret.

Derfor er det også en vigtig begivenhed, når JYSK den 14. oktober åbner dørene til en ny city-butik i byen Jarocin og dermed til butik nummer 200 i Polen.

Polen bliver dermed det første land i verden med 200 butikker med JYSK-navnet på facaden.

- Det er noget, vi er stolte over, og som betyder meget for JYSK. Polen og de øvrige østeuropæiske lande er den del af Europa, hvor væksten er størst, og jeg er glad for, at holdningen til JYSK generelt er meget positiv. Det gælder i høj grad også i Polen, siger CEO i JYSK Nordic, Jan Bøgh.

Han understreger, at en del af grunden til den store succes for JYSK er, at kæden også åbner butikker i mindre byer med kun 20.000 eller 30.000 indbyggere og dermed også giver indbyggere i provinsen nem adgang til skandinaviske produkter.

Flere butikker på vej

Derfor har JYSK heller ingen planer om at bremse ekspansionen i Polen, selv om kædens butikker allerede er godt spredt ud i landet.

- Der bor næsten 40 millioner mennesker i Polen, så der er plads til mange flere JYSK-butikker. Butik nummer 200 er en milepæl, som kollegerne i Polen skal være stolte over at have nået. Men det er ikke målstregen, og derfor skal vi fortsætte det hårde arbejde frem mod butik nummer 300, siger Jan Bøgh.

Det skal blandt andet ske gennem fortsat fokus på den skandinaviske ledelsesstil, som er med til at gøre JYSK til noget helt specielt i Polen.

- Den skandinaviske ledelsesstil adskiller sig meget fra den noget hårdere ledelse, der er tradition for i Polen. Det gør JYSK til et populært sted at arbejde, og vi har mange ansatte, der ligesom jeg selv har været med, helt fra vi i sin tid åbnede i Polen, siger Country Manager Piotr Padalak.

JYSK har cirka 1.800 ansatte i Polen, hvor virksomheden udover butikker og et lokalt hovedkontor også ejer et stort distributionscenter i byen Radomsko, hvorfra JYSK distribuerer varer ud til butikkerne i Polen og i de andre østeuropæiske lande.

JYSK GROUP har et skandinavisk udgangspunkt: Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK GROUP over 2.400 butikker og 21.000 medarbejdere i 47 lande. I Tyskland og Østrig er navnet Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK GROUP ønsker at være et godt tilbud for alle og har en ambition om at blive udbredt i hele verden. Bag JYSK GROUP står stifter og ejer Lars Larsen, der blandt andet også ejer møbelkæderne Bolia.com, IDEmøbler og ILVA. Den samlede omsætning i LARS LARSEN GROUP er på 27 milliarder kroner.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.