Lars Larsen klipper snoren til første citybutik i Jylland

Lars Larsen klipper snoren til første citybutik i Jylland

Lars Larsen kigger forbi Bruun’s Galleri, når JYSK 23. marts åbner sin første citybutik i Jylland, hvor kunderne finder et håndplukket udvalg af sengetøj og boligtilbehør

Kunderne i Bruun’s Galleri kan fremover også skrive dyner og puder på indkøbslisten, når de lægger vejen forbi Aarhus’ mest centrale shoppingcenter.

Torsdag den 23. marts kl. 9 klipper Lars Larsen nemlig snoren til JYSKs første citybutik i Jylland, nærmere bestemt i Aarhus, hvor han også åbnede den allerførste butik på Silkeborgvej i 1979.

JYSK har i forvejen to citybutikker i København, hvor konceptet har haft stor succes, forklarer Bo V. Andersen, Country Manager for JYSK i Danmark.

”Kunderne har taget virkelig godt imod vores nye citykoncept i København, og vi regner bestemt også med, at det bliver en succes i Aarhus. Vi har egentlig bare ventet på den rigtige placering, og det bliver simpelthen ikke bedre end i Bruun’s Galleri, hvor vi ligger lige i centrets hjerte,” siger han.

Et godt tilbud til folk i midtbyen

Den nye citybutik får et salgsareal på knap 400 kvadratmeter, hvilket er væsentligt mindre end JYSKs øvrige butikker, som i snit har omkring 1.000 kvadratmeter at gøre godt med.

”Mange af vores butikker ligger lidt uden for bymidterne, men vi vil også gerne gøre det let for folk, der bor eller færdes i de større byer, at få fat i et godt tilbud fra JYSK. I citybutikkerne har vi derfor sammensat et håndplukket sortiment i et fedt boligunivers, der giver inspiration til, hvordan man kan indrette sit hjem efter alle kunstens regler,” siger Bo V. Andersen.

Hvis kunderne mangler noget, kan de via opstillede tablets bestille varer fra JYSKs komplette sortiment og få dem leveret til deres hjemmeadresse eller til senere afhentning i citybutikken.

JYSK åbnede sin første citybutik i Field’s i august 2015. Siden er citybutik nummer to kommet til i Fisketorvet i november 2016, og til marts 2017 åbner den tredje af slagsen i Bruun’s Galleri.

I forbindelse med åbningen i Bruun’s Galleri vil der være ekstra gode tilbud på udvalgte varer, ligesom de første 100 kunder modtager en goodie bag med gratis gaver.

Fakta

• Lars Larsen åbner JYSKs første citybutik uden for København torsdag den 23. marts kl. 9 i Bruun’s Galleri i Aarhus
  • Citybutikken ligger i hjertet af Bruun’s Galleri og overtager de tomme lokaler, hvor Fona tidligere havde butik
  • Den nye citybutik har et salgsareal på knap 400 kvadratmeter, og fem medarbejdere er tilknyttet butikken.

JYSK GROUP har et skandinavisk udgangspunkt: Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK GROUP over 2.400 butikker og 21.000 medarbejdere i 47 lande. I Tyskland og Østrig er navnet Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK GROUP ønsker at være et godt tilbud for alle og har en ambition om at blive udbredt i hele verden. Bag JYSK GROUP står stifter og ejer Lars Larsen, der blandt andet også ejer møbelkæderne Bolia.com, IDEmøbler og ILVA. Den samlede omsætning i LARS LARSEN GROUP er på 27 milliarder kroner.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.300 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.