Ny CEO i IDdesign

Michael Christiansen stopper som CEO for virksomheden IDdesign, der driver møbelkæderne IDEmøbler og ILVA.

Efter syv år som direktør for virksomheden IDdesign, der blandt andet driver møbelkæderne IDEmøbler og ILVA, har CEO Michael Christiansen besluttet at forlade sin stilling.

”Efter syv meget spændende år har jeg besluttet, at jeg skal noget andet. Det har selvfølgelig været en svær beslutning, men jeg føler, at tidspunktet er det rigtige. Vi oplever god fremgang i både omsætning og indtjening, og vi har netop været igennem en god strategiproces, der har lagt et godt fundament for fortsat fremgang,” siger Michael Christiansen.

Han fortsætter da også på posten som CEO frem til 31. maj, hvor han afløses af Rami Jensen, der kommer fra en stilling som Executive Vice President, Business Development, i JYSK.

”Jeg er glad for, at Michael bliver frem til 31. maj og sikrer en god overgang. Michael har ydet en stor indsats for IDdesign, og jeg har fuld forståelse for, at han nu ønsker at prøve noget andet," siger ejer og nuværende bestyrelsesformand, Lars Larsen.

God udvikling

Lars Larsen glæder sig samtidig over, at Rami Jensen har sagt ja til at tage over efter Michael Christiansen.

”Rami har været et stort aktiv for JYSK igennem mange år, og jeg føler mig overbevist om, at han bliver en fantastisk direktør for IDdesign. Samtidig er jeg glad for, at det har været muligt at tilbyde Rami en spændende stilling med et meget stort potentiale," siger Lars Larsen.

I forbindelse med skiftet på direktørposten har Lars Larsen samtidig besluttet at forlade posten som bestyrelsesformand i IDdesign.

Ny bestyrelsesformand bliver CEO & President i JYSK Nordic, Jan Bøgh.

”Jan overtog i sin tid min plads som direktør i JYSK Nordic, og han har været en stor del af den succes, som JYSK har haft i de sidste mange år. Derfor glæder jeg mig over, at Jan har sagt ja til posten som bestyrelsesformand i IDdesign og dermed kan bidrage yderligere med sin store viden," siger Lars Larsen.

Jan Bøgh overtager posten som bestyrelsesformand den 31. maj.

For yderligere kommentarer kontakt Michael Christiansen på 52 14 90 01 eller Rami Jensen på 41 93 40 35.

Åse Andersson

Pressekontakt Communications Director +45 30 101 101

Anders Græsbøll Buch

Pressekontakt Communications Consultant +45 23 20 55 67
Martin Sodemann

Pressekontakt Communications Consultant +45 26778155

Med over 3.400 butikker og webshops i 48 lande har JYSK altid et godt tilbud og kompetent service i nærheden, uanset hvordan kunderne ønsker at handle.