Kæmpe kattesag på Sjælland – 100 katte i lejlighed!

Sagen i korte træk:
I denne uge fik katteinspektør Jan Flesborg en sag, der omhandlede en familie der, i bedste mening og igennem et stykke tid, havde taget en masse katte ind for at hjælpe dem.

Familien havde selv sparet sammen til at få ordnet nogle af kattene, men som vi alle ved, så formerer katte sig så hurtigt, at det kan være svært at følge med.

Dette betød, at familien en dag stod med omkring 100 katte i en lejlighed, og en boligforening, der ville have skåret antallet ned til 4-5 stykker. Politiet blev indblandet, og så kom der skred i sagerne. En anden dyreværnsforening blev igennem politiet spurgt om de kunne hjælpe, og tog ca. halvdelen af kattene. Men der var stadig ca. 50 katte tilbage som skulle have hjælp. Og så blev vi kontaktet.

Der var både store og små, hanner og hunner, drægtige og forholdsvis nye kuld, i flokken, og det var helt tydeligt, at hvis vi ikke gjorde noget nu, så ville familien være oppe på over 100 katte igen om et års tid.

Selvfølgelig valgte vi at hjælpe!
Så vi valgte naturligvis at hjælpe familien, og kattene, selv om det er uden betaling, og det giver underskud i regnskabet. For vi tror og håber på, at vores medlemmer og støtter vil sætte pris på, at vi bruger vores penge på en fornuftig måde.
Og dette er absolut, og uden tvivl, en investering i fremtiden, for både os, familien og kattene.

Calicivirus, øjenbetændelse mv.:
Indtil videre er de første 18 basser afhentet, og de er i en meget blandet forfatning. De fleste har en eller flere ting de skal behandles for. Vi har f.eks. både øjenbetændelse, Calicivirus og øremider, som vi skal have bugt med, før vi kan gå videre med dem. Dette betyder, at internatet har været nødt til at inddrage et helt rum til karantæne-område, så vi ikke får smittet alle de andre katte, vi har i huset.

Når alle er færdigbehandlede og raske, vil de voksne komme til formidling, og mødre+babyer komme i pleje, indtil de er gamle nok, til at få nye hjem.
(Vi krydser både fingre og tæer, for især de små basser er ret medtagede, så de næste par dage er afgørende for, om deres kroppe kan få bekæmpet alle sygdommene).

Hvordan kan man hjælpe?
Skulle man have lyst til at hjælpe os økonomisk med at sørge for alle disse katte, indtil de er raske og formidlingsklare, så kan man give en skilling til sagen ved at SMS’e KILLING til 1919. Så donerer man med 50 kr. Man kan også Mobilepay’e på 84211, med valgfrit beløb. (Skriv venligst Killing i emnefeltet, så de kommer til det rigtige regnskab).

Send også gerne en masse gode tanker til misserne. Det har de virkeligt brug for!

Rigtig god dag fra Kattens Værn

• #dyrevaern