BlueBot taler med en kunde

Pressemeddelelse -

KLM introducerer BlueBot - fremover kan du booke din billet ved hjælp af kunstig intelligens

BB har sin egen ”personlighed”; hjælpsom, venlig, professionel og smart. BB gør brug af den kunstige intelligens, som er koblet til KLMs teknologi og bliver supporteret af 250 menneskelige kollegaer. I det tilfælde hvor BB ikke fuldt ud kan hjælpe kunden, så lader "hun" sagen gå videre til én af sine menneskelige kolleager. BB kommer indenfor kort tid til at tilbyde flere af KLMs tjenester og være kompatibel med flere digitale kanaler.

- At vi nu kan øge vores serviceudbud med BlueBot og kunstig intelligens er både spændende og sjovt. Vi går efter at være på forkant, når det gælder service på sociale medier og lanceringen af BlueBot er et bevis på det, siger Emmilie Johansson, markedschef hos Air France og KLM i Norden.

Fra 2009 har KLM været kendt som en pioner indenfor service og kampagner på sociale medier. KLM har over 25 millioner fans og følgere på selskabets forskellige platforme. Via disse kanaler modtager KLM mere end 16.000 spørgsmål og ønsker per uge, som besvares af mere end 250 servicemedarbejdere.

For interview og yderligere information kontakt venligst:
Carina Bergqvist, kommunikationschef for Air France og KLM i Norden,

tel: +46 076 878 75 59,

mail: carina.bergqvist@klm.com

KLM Royal Dutch Airlines blev grundlagt i 1919 og har været en del af koncernen Air France-KLM siden sammenlægningen i 2004. De to flyselskaber har beholdt deres særskilte identitet og fokuserer på tre kerneforretningsområder; passagertransport, fragt og vedligehold. Vi tilbyder vores kunder et netværk bestående af 328 destinationer i 118 lande. Efter sammenlægningen er omsætningen i KLM næsten fordoblet og antallet af destinationer er øget. I 2016 fløj vi med 93,4 millioner passagerer.

CSR er en afgørende del af KLMs forretningsstrategi. KLM var det første flyselskab, som fløj med biobrændstof på kommercielle flyvninger og vort mål er at mindske CO2-udslippet per passager med 20% frem til 2020, sammenlignet med niveauet for 2011. Air France og KLM er gennem 12 år blevet udpeget af Dow Jones Sustainability Index, den førende måle-organisation på området, som verdens mest bæredygtige flyselskab.

Pressekontakt Communication and Sustainability Strategisk marknadsöfring, branding och PR 0046 76 8787559

Pressekontakt Marknadschef Air France och KLM North Europe