Kriminalforsorgen på besøg hos De Jydske Dragoner

Kriminalforsorgen stillede med betjente, hundeførere og celletransportvogn, da det Jydske Dragonregiments havde inviteret til Åbent Hus.

Under en uendelig blå sommerhimmel i Holstebro var kriminalforsorgen på plads til Åbent Hus hos det Jydske Dragonregiment i selskab med politiet, forsvaret, brandvæsnet, Beredskabsstyrelsen og Hjemmeværnet.

Formålet var at vise og fortælle de mange fremmødte i alle aldersgrupper om kriminalforsorgen. Derfor blev både en celletransportvogn kørt i stilling, og narkohunde og uniformer blev luftet af hundeførere, betjente og uddannelseschef på Kriminalforsorgens Uddannelsescenter, Anne Bunimowicz.

"Det var en rigtig god og spændende dag. Vi fik talt om uddannelsen til transportbetjent med en masse besøgende og vist vores flotte nye celletransportvogn frem. Den var lidt af et trækplaster og børnene syntes, at det var sjovt at få lov at tænde sirenen," fortæller Anne Bunimowicz, der også kunne se børn blive jagt i håndjern, hvis de turde prøve det.

Celletransportvognen havde taget turen til Holstebro for at sætte fokus på, at kriminalforsorgen er på udkig efter nye transportbetjente.

Klappet og beundret
Kriminalforsorgen begav sig også ud et lille samarbejde med det Jydske Dragonregiment. Det skete, da hundefører Bo Jørgensen med sine hunde var en tur på øvelsesterrænet med de værnepligtige for at søge efter tabte genstande. Efterfølgende blev de to hunde klappet og beundret af de mange besøgende, som lagde vejen forbi.

De besøgende kunne også opleve forsvaret fremvise deres udstyr og se en demonstration af deres færdigheder, ligesom nysgerrige også kunne støbe blykugler til antikke forladergeværer og måle hastighed med politiets fartmålere.