Billedskolen i Toldkammeret tager i mod nye elever

Lav en sjov skulptur i ler, lær nye tegneteknikker eller mal til musik. Det er blot nogle af de mange tilbud, Billedskolen disker op med i den nye sæson, som starter i uge 38. Rigtig mange elever er allerede tilmeldt, og flere af holdene har ventelister, men der er stadig spændende tilbud i Billedskolen, som har til huse i Toldkammerets store værksted lige overfor stationen i Helsingør.

Tegning er blevet årets store hit. De to tegnehold er for længst fyldt op, og derfor opretter billedskolen et ekstra hold for at efterkomme efterspørgslen. I løbet af sommeren er tegnelokalet i Toldkammeret blevet udvidet, og læreren Jakob Kristensen, glæder sig til at få væggene fyldt med spændende tegninger.

Billedkunsten også fylder godt på programmet. Hele fem hold er rettet mod forskellige aldersgrupper. Her arbejder eleverne blandt andet med maleri, tegning, grafik, keramik og skulptur. De helt unge elever i 0. og 1. klasse har deres eget, særlige hold, hvor undervisningen er tilrettelagt med korte, sjove opgaver, hvor materialer og ideer bliver afprøvet sammen med Serine Sinding Yde.

Billedskolen bestræber sig på at skabe de bedst mulige rammer for børn og unge, der vil arbejde med kunsten i deres fritid. De professionelle kunstnere giver garanti for en seriøs og udfordrende undervisning for de børn, der brænder af lyst til at lære og fordybe sig i de kreative processer.

Denne sæson bliver særlig spændende og inspirerende, for Billedskolen får selskab af Teaterbøtten, som er allerede er rykket ind i Toldkammeret. Tilsammen vil de to skoler markere kulturhusets udvikling mod mere aktivitet for børn og unge.

Billedskolen i Toldkammeret starter sæsonen i uge 38. Programmet bliver netop i disse dage omdelt i alle kommunes klasser og kan desuden hentes på alle skolebiblioteker, kommunebiblioteker og på Billedskolens hjemmeside.

Tilmeldingen sker på www.billedskolen-helsingor.dk

• Helsingør