​En af musikkens helt store ekvilibrister Georg ”Jojje” Wadenius i koncert på Kulturværftet 8. februar

Oplev den svenske guitarist Georg ”Jojje” Wadenius, der er en af broderlandets helt store musikere. Op igennem tiden har han spillet for alle de store – fra Diana Ross til Aretha Franklin, men allerede i 1960’erne var han aktiv og med i to af Skandinaviens første fusionsgrupper, Made In Sweden og Solar Plexus.

På Kulturværftets Store Scene møder vi Wadenius med to af Skandinaviens bedste musikere, der vil spille en blanding af funk og melodisk fusion med et stænk af jazz og blues. Wadenius’ spil indeholder alle de nuancer, der skal til for, at man som lytter bliver tilfredsstillet; teknik, poesi, god smag og ikke mindst en stærk energi.

Den danske bassist Lars Danielsson og den svenske trommeslager Per Lindvall har tilhørt den skandinaviske elite i en menneskealder og i selskab med Georg ”Jojje” Wadenius bliver der skabt musik på et meget højt plan – uanset stilart.

Tre årtier på den helt store scene

I 70erne flyttede han til USA og arbejdede som studiemusiker for bl.a. Aretha Franklin, David Sanborn og Paul Simon, var medlem af tv-programmet Saturday Night Live-bandet og turnerede med bl.a. Blood Sweat & Tears og Steely Dan.Tilbage i Sverige fra midten af 90erne begyndte Wadenius at skrive og optræde med musik for børn, ligesom han fortsatte som studiemusiker i Sverige og internationalt. Sideløbende ledede han egne grupper.

Glæd jer til et møde med en af musikkens helt store ekvilibrister.

Koncerten er støttet af Nordisk Kulturfonds PULS-program og Statens Kunstfond.

Praktisk informationer

Tid: 8. februar 2019 20.00