NYHED: Fisketur på Fars Dag

Fisketur på Fars Dag: Med stjernekokken Thomas Rode

Sæt madding på krogen, og tag med ud og fisk! I løbet af 2016 blænder vi op for en ny række af vores praktiske madtalks, og i det nye år bliver det for alvor praktisk. Vi rykker nemlig både mad, meninger og mennesker ud af de faste rammer på Toldkammeret og ud i naturen.

Årets første arrangement bliver en fisketur på Fars Dag den 5. juni stjernekokken Thomas Rode. Vi starter tidligt på dagen og stævner ud med en kutter og et hav af fiskestænger om bord. Snuden og skuden vender vi hjemad, når vi efter nogle timer på havet forhåbentlig har fået fanget et par fisk. Med om bord på turen vil vi have selskab af stjernekokken Thomas Rode, som også vil hjælpe med at tilberede fangsten, når vi atter når i havn.

Om Thomas Rode

Thomas Rode er i den brede offentlighed kendt fra diverse TV-madprogrammer, fra flere kogebøger og ikke mindst fra introduktionen af stenalderkosten i de danske husstande. Blandt hans mange udgivelser kan nævnes "I Kongens klæ'r" og "En kogebog" med opskrifter fra Rodes tid som køkkenchef på Michelin-restauranten "Kong Hans". I dag driver Thomas sammen med sin bedre halvdel Tilde Maarbjerg mad- og livsstilsvirksomheden Rode & Maarbjerg, hvor han bl.a. har udviklet opskrifter og produkter for brands som Irma, Danish Crown og Carlsberg.

Vildt efterår

I efteråret går turen ud på de vilde vover, når jagtsæsonen sætter ind, og her skal vi lære at tilberede fugle. Følg med i vores nyhedsbrev og på Kuto.dk, når vi offentliggør tid og sted.

Tid: Søndag den 5. juni kl. 7.00-14.00
Sted: Kulturværftet og Øresund
Pris: 875 kr. inkl. gebyr
Billetsalget starter: 9. december
NB: Begrænset deltagerantal (maks. 30 personer)

• julegaven til manden
  • Helsingør
  • fars dag
  • fiskning
  • thomas rode

Kulturværftet ligger på havnen i Helsingør og udgør sammen med M/S Museet for Søfart og Kronborg, området Kulturhavn Kronborg. Kulturværftet rummer det største kulturhus i Nordsjælland, som sammen med byens ældre kulturhus Toldkammeret lægger scener og rum til en bred vifte af lokale, nationale og internationale kulturevents.