​Talkshow: ROCK’N’ROLL BUSINESS: Hvad kan virksomheder lære af kulturens verden?

Oplev forsanger Jesper Binzer fra D-A-D i et talkshow med fremtidsforsker Thomas Geuken og hør deres bud på, hvad virksomheder kan af kulturens verden. Det sker tirsdag den 22. november på Kulturværftets Store Scene og er arrangeret i samarbejde med Kulturværftets Erhvervsklub.

Virksomhedsledere har i mange år skævet til idrættens verden for inspiration til motivation og toppræstation, men der er mindst lige så meget (hvis ikke mere) at hente i kulturens verden – nærmere betegnet rockens.

I foredraget ”Rock’n’Roll Business” introducerer Thomas Geuken publikum for rock’n’rolls grundregler overført til ledere. Det hele illustreres ved hjælp af anekdoter fra Jesper Binzers eget rock’n’roll-liv som forsanger i bandet D-A-D.

Ledere kan lære af rockbands, at virksomhed og medarbejdere er hinandens råstof, mulighed og skæbne – at man indgår i et kollektivt fællesskab med hinanden. Og at talent og drive er noget, medarbejderne frivilligt giver eller holder tilbage, afhængigt af om lederen formår at skabe den rette ånd af loyalitet, dedikation og passioneret fællesskab.

Jesper Binzer er forsanger og guitarist i rockbandet D-A-D – dannet 1982 af førstnævnte m.fl. og med hvem, han har været med til at udgive i alt 11 albums og spillet et utal af koncerter på spillesteder og festivaler i både Danmark og udlandet. D-A-D har i dag en stor international dedikeret fanskare.

Thomas Geuken er statsautoriseret erhvervspsykolog og associeret forskningschef og har i en årrække rådgivet topledere i virksomheder og organisationer som IKEA, United Nations, Novo Nordisk, Republik of Fritz Hansen, Deloitte, Google m.fl. samt været taler ved TED Talks. Han har skrevet bogen ”Rock’n’roll ledelse”, hvori han overfører rockens spontanitet, vildskab og kreativitet til fremtidens virksomheder i deres kamp for overlevelse. Thomas Geuken er desuden tidligere ejer af et pladestudie.

TIDSPUNKT: Tirsdag den 22. november kl. 19.30

STED: Kulturværftet / Store Scene

VARIGHED: Kl. 19.30-22.00

FORSALG: 195 kr. - fri entré for medlemmer af Kulturværftets Erhvervsklub

ENTRÉ: 205 kr. - fri entré for medlemmer af Kulturværftets Erhvervsklub

ARRANGØR: Kulturværftets Erhvervsklub

• d-a-d
  • jesper binzer
  • n
  • rockroll business
  • kulturværftets erhvervsklub
  • thomas geuken

Kulturværftet ligger på havnen i Helsingør og udgør sammen med M/S Museet for Søfart og Kronborg, området Kulturhavn Kronborg. Kulturværftet rummer det største kulturhus i Nordsjælland, som sammen med byens ældre kulturhus Toldkammeret lægger scener og rum til en bred vifte af lokale, nationale og internationale kulturevents.