L'Oréal noterer stærkt øget omsætning med +7,5% 1. kvartal 2017

L'ORÉAL Omsætning 1. kvartal 2017

Stærkt øget omsætning: +7,5%

Store forskelle mellem divisionerne på et midlertidigt atypisk marked

Meget stærk organisk vækst for L’Oréal Luxe: +12,2%

• Omsætning: 7,04 milliarder euros
    • +7,5% for rapporterede tal
    • +5,1% ved samme valutakurser
    • +4,2% ved sammenlignelige tal1

I sin kommentar til tallene sagde Jean-Paul Agon, Formand for bestyrelsen og CEO for L’Oréal:

’Kosmetikmarkedet har mod forventning vist sig som ekstremt atypisk i de første uger af året med meget højt forbrug af high cosmetics, specielt i Asien og en meget svag start på året for forbruget på massemarkedet og det professionelle marked. Men markedet virker nu mere stabilt og på vej tilbage til normalen.

I denne kontekst leverede koncernen et godt første kvartal med en stigning på +7,5% for rapporterede tal og +4,2% ved samme struktur og valutakurser. Resultaterne er dog meget forskellige fra division til division med ekceptionel vækst for L’Oréal Luxe, en tilfredsstillende start for Active Cosmetics, moderat vækst for Consumer Products trods vækst i markedsandele og en svag tilbagegang for Professional Products.

På verdensplan ser vi at salget i Vesteuropa er stabilt trods et skuffende marked i Frankrig men takket være stærke vækstrater i England, Tyskland og Spanien. Nordamerika fortsætter sin dynamiske vækst. Endelig leverede de nye markeder et solidt resultat især i Østeuropa og Asien. Brasilien har stadig udfordringer, og Mellemøsten påvirkes af faldende markeder.

Koncernen fortsætter sin digitale udvikling både inden for marketing og e-handel2, som viste en vækst på +27% igennem første kvartal og udgjorde 6,8% af den totale omsætning.

Endelig er Active Cosmetics divisionen med opkøbet af CeraVe blevet styrket inden for den tilgængelige dermokosmetik, som er i stærk vækst, og dermed har divisionen mulighed for yderligere vækst.

Med så omskiftelige markeder er vores velafbalancerede forretningsmodel mere end nogensinde en fordel. Vi har tillid til vores evne til at nå endnu et år med vækst i omsætning og resultat i 2017.’

Læs hele pressemeddelelsen: http://www.loreal-finance.com/eng/news/first-quarter-2017-sales-1184.htm

1. Ved samme struktur og valutakurser
  2. Omsætning på vores mærkers websites + estimat af salg af vores mærker via vores forhandleres website (ikke-reviderede tal); vækst ved sammenlignelige tal.

• Økonomi, finans

• omsætning
  • kosmetik

L’Oréal har arbejdet passioneret med skønhed i mere end 105 år. Med sin enestående portefølje på 34 internationale og meget forskellige mærker har virksomheden i 2016 nået en omsætning på 25,8 milliarder euros og beskæftiger 89.200 medarbejdere verden over. Som verdens førende beauty virksomhed findes L'Oréal i alle distributionskanaler: den brede distribution, stormagasiner, apoteker, frisørsaloner, i travel retail, on-line og med egne forretninger for visse mærker.Forskning og innovation og et dedikeret forsker team på 3.870 medarbejdere er grundstenen i L'Oréals strategi, som er at leve op til alle behov for skønhedsprodukter i hele verden. L'Oréals nye bæredygtighedsmål pr 2020 'Sharing beauty with all' definerer ambitiøse målsætninger for bæredygtig udvikling i hele virksomhedens værdikæde.www.loreal.com