LEGOLAND® søger 450 nye sæsonmedarbejdere, der kan sætte børnene i centrum

Den 15. og 16. januar holder LEGOLAND® traditionen tro jobmesse på Hotel LEGOLAND. Parken søger 450 nye, topmotiverede medarbejdere, der kan give gæsterne ekstraordinære og mindeværdige oplevelser i den kommende sæson. Legen er i centrum i LEGOLAND, og det er afgørende at have et legebarn i maven, hvis man gerne vil arbejde i parken.

Årets jobdage i LEGOLAND

Det er tiende år i træk, LEGOLAND inviterer nysgerrige og måske kommende sæsonmedarbejdere indenfor til jobdage. Jobmessen er en enestående mulighed for at høre om de mange forskellige jobs, der er i LEGOLAND parken, på Hotel LEGOLAND og LEGOLAND Holiday Village. Desuden vil de fremmødte have mulighed for at snakke med erfarne sæsonmedarbejdere og med lederne i de enkelte afdelinger. For dem, der allerede har søgt job i LEGOLAND, er jobmessen en oplagt lejlighed til at vise, hvem man er, og hvad man har at byde på.

”Det er en unik mulighed, som man sjældent får, når man søger et nyt arbejde. Jeg vil derfor opfordre alle interesserede til at møde op og hilse på sin måske kommende arbejdsgiver,” siger HR chef i LEGOLAND, Bente Noringriis.

I selskab med over 40 fastansatte medarbejdere i LEGOLAND, står både hun og parkens direktør, Christian Woller, klar til at tage imod de besøgende til årets jobdage, og de glæder sig.

”Jobmessen er to særlige mærkedage for alle LEGOLÆNDERE. Det betyder, at en ny sæson nærmer sig med hastige skridt, og ikke mindst at vi snart skal byde velkommen til en masse nye LEGOLÆNDERE,” siger Bente Noringriis.

WAUW oplevelser med børnene i centrum

For at komme i betragtning til et sæsonjob i LEGOLAND er det altafgørende, at man har lysten og evnen til at sætte barnet i centrum. Det skyldes, at LEGOLAND har en klar målsætning: i løbet af en dag skal alle have haft en ”WAUW-oplevelse” med en LEGOLAND medarbejder.

”WAUW handler om, at vi ønsker at give familien og i særlig grad børnene ekstraordinære og mindeværdige oplevelser, som de ikke har regnet med, og hvor det er medarbejderen, der gør det. Det er at se det enkelte barn, gribe nuet og forstå den fantasiverden, som besøget i LEGOLAND indbyder til,” siger Bente Noringriis.

Store smil over hele linjen
WAUW oplevelserne i LEGOLAND kommer ikke af sig selv. De kommer, fordi LEGOLAND har en kultur og en hverdag med humor, sjov og store smil mellem kollegerne.

”Det er afgørende, at vi giver sjove og fantastiske gæsteoplevelser på tværs af virksomheden, hvor WAUW er en helt central leverance. Gæsterne skal have noget ekstra med sig hjem, og det er medarbejderne, der kan give det. Men det er også vigtigt, at vi har det sjovt sammen som kolleger. For hvis man selv har det sjovt på sit arbejde, er det meget nemmere at give sjove oplevelser videre til gæsterne – det kommer faktisk helt af sig selv,” siger Bente Noringriis.

Jobdage i LEGOLAND finder sted fredag den 15. januar kl. 13.00-17.00 og den 16. januar kl. 10.00-16.00 på Hotel LEGOLAND.

Fakta
Parken søger 450 nye sæsonmedarbejdere, imens yderligere 950 er gengangere fra forrige sæsoner. Det er muligt at søge job inden for: Forlystelser, Mad og Drikke, Butikker, Information og Billetsalg, Hotel Restaurant, Hotel Reception, Rengøring, Fejer og P-vagt eller Grønne Områder.

LEGOLAND har 250 fastansatte medarbejdere.

Sæsonen løber fra den 19. marts til den 30. oktober 2016.

Praktisk information til pressen
Direktør i LEGOLAND, Christian Woller, vil være til stede først på dagen både fredag og lørdag, hvor der vil være mulighed for interview. HR Chef, Bente Noringriis, vil være til stede begge dage.

For yderligere information kontakt venligst PR Manager Julie Møller Sloth 7950 1801 eller julie.sloth@LEGOLAND.dk

Kasper Tangsig

Pressekontakt Senior Public Relations Manager +45 79501801