Med skovlgenkendelse indstilles det valgte redskab automatisk for maskinføreren og eliminerer dermed en af de mest almindelige fejl inden for maskinstyring; anvendelse af systemet med forkert udstyr!

Leica Geosystems og SVAB introducerer nyt skovlgenkendelsessystem

Baseret på SVAB’s Quantum skovlgenkendelsessystem præsenterer Leica Geosystems og SVAB et nyt effektivt værktøj til iXE3- og iGW3-maskinstyringssystemer.

Skovlgenkendelsen understøttes af iXE3-løsninger til gravemaskiner og af iGW3-løsninger til hjullæssere og fungerer på redskaber såsom skovle, standard-tiltskovle, planeringsbjælker, rivetænder og aftagelige tiltrotatorer.

På en gravemaskine installeres skovlgenkendelses-modulerne på skovle og tiltrotatorer. Kontrolpanelet i førerhuset registrerer, når et redskab fjernes, og når et nyt hægtes på, og sender derefter signalet videre til maskinstyringssoftwaren.

Skovlgenkendelsesløsningen består af kontrolpanel, kabler og værktøjsmoduler. Op til 10 moduler kan anvendes til at skræddersy en løsning efter behov.

Se den vedhæftede pressemeddelelse i sin helhed, som Leica Geosystems Technology A/S og SVAB Hydraulik AB sammen har udsendt i forbindelse med lancering. I vores billedgalleri finder du billeder med høj opløsning samt vedhæftet video, hvor du kan se Leica skovlgenkendelse i aktion!

I Danmark forbereder vi nu vores service-, support- og salgsorganisation til disse nye produkter. Vi forventer at have produktet klar til salg og levering i løbet af februar 2019.

Kontakt os for yderligere info eller spørgsmål:

Produktansvarlig, Bent Brauner Laursen