Delebilen indtager Hellerup

Delebilordningen LetsGo gør det nu nemmere for beboere i Hellerup at køre med på den grønne bølge i trafikken.

LetsGo sætter nemlig en ny delebil op i starten af næste uge på Estersvej lige ved Hellerup Station.

»Der er allerede en del medlemmer og forespørgsler på at sætte en ny bil op i Hellerup,« siger Bjarke Fonnesbech, direktør i LetsGo. »Hellerup Station er et centralt knudepunkt for pendlere, der bruger Kystbanen eller S-toget, og cyklister, der skal indtil byen. Vi har ikke haft en delebil stående i området endnu, så det glæder vi os til. «

LetsGo har 180 delebiler på landsplan, hvoraf 150 af bilerne er placeret i Hovedstadsområdet. Med den nye delebil ved stationen bliver folk i Hellerup en del af LetsGo’s grønne og nemme alternativ til selv at eje en bil.

»Hos LetsGo kan du let leje en bil i de timer, hvor du rent faktisk skal bruge den. Mange indbyggere i Hellerup har råd til en bil, men de har ikke altid behov for en bil i alle døgnets 24 timer,« siger Bjarke Fonnesbech. »Bilen ved Hellerup Station er den første delebil i Hellerup, men bestemt ikke den sidste.« Han regner med, at LetsGo i fremtiden vil stille flere biler til rådighed i Hellerup.

Alle LetsGo’s delebiler er højest 3 år gamle og sikre at køre i. LetsGo sørger for alt det praktiske og vedligeholdelse af delebilerne. Det eneste medlemmerne skal huske, er kørekortet. LetsGo er 100 % non-profit, hvilket betyder, at al overskud går til at fremme delebilisme og grøn mobilitet i Danmark.

Delebilen ved Hellerup Station er en splinterny stationcar med plads til 5 personer. Bilen kan reservers døgnet rundt på www.letsgo.dk, og et medlemsskab kan oprettes gratis lige nu.

• grøntransport
  • gentoftekommune
  • nytransport
  • letsgo
  • grønneløsninger
  • nyemuligheder
  • hellerup

LetsGo har mere end 180 biler i København, Aarhus, Odense og fem andre danske byer. 15% af dem er elbiler - bl.a. verdens første, og så vidt vides, eneste dele-Tesla S!