Gladsaxe Kommune satser på delebiler

Delebilordningen LetsGo har netop opsat en delebil ved Søborg Hovedgade på Carl Blochs Allé. Den splinternye Combi X med anhængertræk og cykelstativ har plads til fem personer og er placeret på en fast delebilsplads få minutter fra Vangede Station.

»Vi håber, at Gladsaxe tager godt imod den nye delebil. Bilen er den første vi opsætter i Gladsaxe, men hvis alt går efter planen, håber vi på at opstille endnu flere biler i den nærmeste fremtid,« siger Bjarke Fonnesbech, direktør i LetsGo.

Gladsaxe Kommune støtter op

Ole Skrald Rasmussen (A), der er Formand for Trafik- og Teknikudvalget i Gladsaxe Kommune, ser frem til den nye delebil:

»Vi har brug for delebiler. De kan let og fleksibelt kombineres med kollektiv trafik og andre transportformer. Ligesom rigtig mange andre byer har vi her i Gladsaxe også udfordringer med trængsel på vejene,« siger Ole Skrald Rasmussen og uddyber:

»Borgere, der er med i en delbilsordning, tænker sig ofte om en ekstra gang, inden de vælger bilen. Og de er flittigere til at tage cyklen til lokale ture. Delebiler er et rigtig fint tilbud til borgerne, og jeg byder LetsGo velkommen til Gladsaxe.«

Et miljøvenligt alternativ

Delebiler har de seneste år vundet frem i særligt hovedstadsområdet. En delebil er en betegnelse for en bil, der deles af mange personer under en delebilordning. Idéen med delebilordningen er, at den er billigere for brugerne, især hvis man ikke bruger en bil så ofte.

Desuden har flere undersøgelser vist, at mange danskere har en bil parkeret i størstedelen af døgnets 24 timer, men egentlig ikke har behov for en bil hver dag. Med en delebil skåner man altså miljøet, sparer ressourcer og deler omkostninger ved brug af bil. Alle LetsGo’s delebiler er højest 3 år gamle og sikre at køre i. LetsGo sørger for alt det praktiske og vedligeholdelse af delebilerne.

Med et medlemskab hos LetsGo kan man frit benytte alle LetsGo’s 180 delebiler, hvoraf 150 er placeret i Hovedstadsområdet.

LetsGo har mere end 180 biler i København, Aarhus, Odense og fem andre danske byer.

Som medlem af LetsGo har du adgang til flere biltyper. Fra København til Aarhus kan du altså køre alt fra minibil til kassevogn.