LG INTRODUCERER CENTUM SYSTEM I EUROPA

København, 1. sep, 2016 - LG Electronics sortiment af super effektive vaskemaskiner, som er udrustede med Centum System™, udvides og præsenteres på IFA 2016 i Berlin og bliver nu endelig tilgængelig til det nordiske marked. Denne teknologi i kombination med LG’s Inverter Direct Drive Motor i vaskemaskinen giver mærkbare forbedringer i forhold til pålidelighed og energieffektivitet.

LG’s Centum System vaskemaskiner har en række funktioner, der er udviklet til at imødekomme behovene hos de miljøbevidste nordiske forbrugere. Den øgede effektivitet reducerer energiforbruget med 60 procent, hvilket er under det niveau, der kræves for at få A+++ certificeringen, der er højeste energimærke i Europa. Vaskemaskinen bruger et avanceret affjedringssystem svarende til det, der findes i biler, som reducerer støjniveauet til kun 67dB, det laveste lydniveau for front-loader vaskemaskiner på det europæiske marked. Affjedringssystemet betyder også, at der vil være betydeligt færre vibrationer og dermed mindre slid på delene, og LG vil som de første i branchen yde 20-års garanti på sine kerneteknologier.

Verdens højeste korthus er blevet bygget på toppen af en kørende Centum System vaskemaskine for at fremhæve maskinens lave vibrationer. Rekordforsøget er blevet optaget på film og er blevet set mere end 100 millioner gange på tværs af de sociale medier (https://youtu.be/97SVzMNOjlY).

"The Guinness Book of World Records er en anerkendelse, som vi er stolte af, fordi det viser, at vores Centum System-teknologi er absolut i forkant" siger Jo Seong-jin, formand for LG Electronics and Home Applicances & Air Solution Company. "I takt med at LG udvider sin tilstedeværelse på det europæiske marked, kommer IFA til at spille en vigtig rolle."

Den nye, forbedrede TurboWash ™ gør det muligt at færdiggøre en hel vask på blot 49 minutter og samtidig bibeholde vaskeresultaterne. TurboWash bruger 17 procent mindre vand og energi pr. vask i forhold til vaskemaskiner uden teknologien.1 LG vil også fremvise sin produktportefølje af tørretumblere og vaskemaskine-tørretumbler, der ligeledes er udstyret med Centum System teknologien på IFA.

LG vil fremvise sin produktportefølje af tørretumblere og kombinerede vaskemskiner/tørretumblere, som er baseret på Centum System teknikken på IFA.

Besøgende på på IFA 2016 kan besøge LG’s stand i hal 18 for at få et nærmere kig på de seneste tiltag inden for hvidevarer.

Tilgængelighed: Midten af november.

Pris: EUR 2.499,- for vaskemaskine og tørretumbler.

1 Testen er udført i LG La, baseret på Cotton Cycle, 40, 1400rpm, 6kg sammenligning mellem LG-modeller.

2 Testen er udført i overensstemmelse med LGs interne protokol med 20 års accelereret livstest. Resultaterne er baseret på laboratorietests, der tager forhold som accelereret og korrekt brug i betragtning. Den forventede levetid udgør ikke nogen form for garanti.

3 Energibesparelser fra Centum SystemTM køleskab på et år anslås til at være på 198.8kWh, hvilket svarer til energibehovet for 18.072 lyspærer på en time. Tallene er baseret på LG GBB60 seriens minimumbehov for at opnå en A+ og A+++ -20% energieffektivitetsvurdering (baseret på EU Regulering Nr. 1060/2010). De faktiske energibesparelser kan variere baseret på den individuelle kundes forbrugsmønstre.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største leverandører og en innovator inden for forbrugerelektronik, husholdningsapparater og mobilkommunikation med 83.000 ansatte fordelt på 119 kontorer i verden. LG opnåede en global omsætning på 55,91 milliarder USD i 2014. LG består af fire hovedområder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution og Vehicle Components – og er en af verdens største producenter af fladskærms tv, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. Siden oktober 1999 er LG Electronics kommet til Norden. Den nordiske omsætning var i 2014 omkring 2,2 milliarder SEK. For mere information, besøg www.lg.com.

Om LG Electronics Home Appliance

LG Electronics Home Appliance Company er en innovator i hvidevareindustrien. Virksomhedens ambition er at tilbyde hjælpsomme og grønnere produkter med en perfekt balance mellem smart teknologi og trendsættende design. Målet er at skabe integrerede løsninger, der forbedrer og forenkler hverdagslivet. LG’s apparater er udviklet til at passe mennesker verden over og omfatter køleskabe, vaskemaskiner, opvaskemaskiner, køkkenmaskiner, støvsugere, og indbyggede produkter. LG’s innovative teknologier og tilgængelige funktioner findes f.eks. i verdens første intelligente køleskab, vaskemaskine med dampfunktion samt kombinationen af ovn og mikroovn. LG’s ingeniører skaber nye trends og etablerer LG som en førende virksomhed på markedet for hårde hvidevarer.

For mere information, kontakt:

LG-One Hill+Knowlton (LG’s PR-bureau)
E-mail: lg-oneDenmark@lg-one.com
Daniel Lamborn
Nordisk Marketingschef HA
LG Electronics Nordic AB Box 83, 164 94 Kista
E-mail: daniel.lamborn@lge.com

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.