LG OG BANG & OLUFSEN AFSLØRER NYT PREMIUM TV VED IFA 2017

Samarbejdet mellem de to ikoniske virksomheder inden for Home Entertainment har resulteret i et TV med uovertruffen billedkvalitet, lyd, design og håndværk

KØBENHAVN, 30. august, 2017 – LG Electronics (LG) og Bang & Olufsen har nu afsløret resultatet af deres samarbejde inden for Home Entertainment: BeoVision Eclipse TV. Tv’et bliver præsenteret for verdenspressen ved IFA i Berlin.

Det nye BeoVision Eclipse TV flytter grænsen for den ultimative tv-oplevelse. Tv’et er begyndelsen på det strategiske partnerskab mellem LG og Bang & Olufsen. LGs banebrydende OLED-teknologi fortsætter med at forbløffe eksperter og forbrugere, mens Bang & Olufsens æstetiske design og akustiske præcision fortsætter med at begejstre lydentusiaster over hele verden. Ægteskabet mellem LGs OLED-teknologi, det perfekte sorte og overlegen billedkvalitet, og Bang & Olufsens sofistikerede tilgang til lyd bliver bragt til live i det smukke BeoVision Eclipse TV.

Samarbejdet mellem LG og Bang & Olufsen på BeoVision Eclipse TV blev grundlagt i 2016. To hold af ingeniører og designere arbejdede på tværs af de næsten 8.000 kilometer og syv tidszoner, der adskiller Struer i Danmark og Seoul i Sydkorea. Resultatet er det første OLED-tv, der kommer til at bære det eftertragtede Bang & Olufsen-navn. Besøgende ved IFA 2017 vil kunne se tv’et, der er et kunstværk.

"Forbrugere over hele verden vil straks genkende LGs uovertrufne OLED- og video processing-teknologi, der er i det smukke fjernsyn udformet af Bang & Olufsen. En virksomhed med en stærk arv inden for design og lyd", siger Lee Sang-woo, vice president of business strategy hos LG Electronics Home Entertainment Company. "Vi ser frem til at videreudvikle vores relation."

Samarbejdet med LG Electronics markerer begyndelsen på Bang & Olufsens strategi for at udvide sin teknologiske kapacitet og skalere gennem partnerskaber. Dette gør det muligt for Bang & Olufsen at fokusere på sine kernekompetencer inden for akustik, design og håndværk, samtidig med at de kan optimere virksomhedens supply chain, udvikling, produktion og service, der skal være med til at forbedre virksomhedens langsigtede rentabilitet yderligere.

"Bang & Olufsen og LG deler begge en lang tradition for innovation og håndværk," siger Stefan K. Persson, executive vice president hos Bang & Olufsen. "Det strategiske partnerskab mellem de to virksomheder viser et gensidigt ønske om løbende at flytte grænserne, når det kommer til sammensmeltningen af verdensklasse design og banebrydende teknologi. Resultatet af samarbejdet, BeoVision Eclipse, er et ægte eksempel på dette. "

Om LG Electronics Home EntertainmentLG Home Entertainment Company (HE) er en ledende global foretagende inden for TV, monitorer, kommercielle skærme, lyd – og videoprodukter, computer og sikkerhedssystemer. LG stræber altid efter at bringe teknologien fremad, med fokus på at udvikle produkter med smarte funktioner og stilfuldt design, der opfylder de globale behov hos forbrugeren. LG’s forbrugsprodukter inkluderer CINEMA 3D Smart TV, OLED-TV, IPS-monitorer samt hjemmebio system, Blu-ray-afspiller og eksterne lagringsprodukter. LGs kommercielle B2B produkter inkluderer digital signatur, hotel TV, videokonferencesystem og IP overvågningskameraer.

Om Bang & Olufsen

Bang & Olufsen har mere end 90 års erfaring i udvikling og fremstilling af et yderst distinktivt og eksklusivt udvalg af fjernsyn, musikanlæg, højttalere, telefoner og multimedieprodukter, der kombinerer teknologisk ekspertise med emotionel appel. Bang & Olufsens produktlinjer sælges gennem 600 Bang & Olufsen detailhandlere over hele verden, og B&O Play produkterne sælges gennem mere end 7.000 forhandlere (TPR'er) over hele verden. Bang & Olufsen leverer en akustisk oplevelse i verdensklasse, er førende inden for design og håndværksmæssig udførelse.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.