LG OLED-fjernsyn tager prisen for bedste high-end tv for femte år i træk

LG OLED-fjernsyn tager prisen for bedste high-end tv for femte år i træk

LG imponerede endnu en gang de europæiske dommere ved EISA og blev rost for sin billedkvalitet, design og intelligente grænseflade

København, 15. august 2016 - For femte år i træk har European Imaging and Sound Association (EISA) udpeget et OLED-tv fra LG som det bedste high-end tv i Europa. EISA består af et panel af eksperter fra 50 medier i 20 europæiske lande, der evaluerer innovative produkter baseret på deres teknologi, design og innovation.

Eksperterne mener, at LG Signature (OLED 65G6) er på forkant med tidens teknologi, og de er imponeret over tv’ets kvalitet samt dets evne til at vise perfekt sort. Juryen roser også LG Signature for sin understøttelse af både HDR 10 og Dolby Vision ™. Tilsammen lægger det fundamentet for en perfekt billedgengivelse og billedoplevelse.

"Vi er beærede over for femte år i træk at få EISA’s mest prestigefyldte pris. For os betyder hver ny pris lige så meget som den sidste, "siger Brian Kwon, formand for LG Home Entertainment Company, LG Electronics.

Brian Kwon fortsætter: "Denne anerkendelse bekræfter vores tro på, at LG Signature 65G6 er et unikt teknologisk mesterværk med betagende billeder, klarhed og revolutionerende design."

LG’s tv, LG UH770V, blev også hædret med prisen "European Smart TV Award" for dets imponerende billedkvalitet og intuitive brugergrænseflade, webOS 3.0. Det er tredje år i træk, at LG får prisen for det bedste smart-tv.

LG’s mobildivision modtog også en pris for sin LG G5: "European Mobile Innovation Award", der blev givet for telefonens modulære design og metalchassis.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største leverandører og en innovator inden for forbrugerelektronik, husholdningsapparater og mobilkommunikation med 83.000 ansatte fordelt på 119 kontorer i verden. LG opnåede en global omsætning på 55,91 milliarder USD i 2014. LG består af fire hovedområder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution og Vehicle Components – og er en af verdens største producenter af fladskærms tv, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. Siden oktober 1999 er LG Electronics kommet til Norden. Den nordiske omsætning var i 2014 omkring 2,2 milliarder SEK. For mere information, besøg www.lg.com.

Om LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment Company (HE) er en ledende global foretagende inden for TV, monitorer, kommercielle skærme, lyd – og videoprodukter, computer og sikkerhedssystemer. LG stræber altid efter at bringe teknologien fremad, med fokus på at udvikle produkter med smarte funktioner og stilfuldt design, der opfylder de globale behov hos forbrugeren. LG’s forbrugsprodukter inkluderer CINEMA 3D Smart TV, OLED-TV, IPS-monitorer samt hjemmebio system, Blu-ray-afspiller og eksterne lagringsprodukter. LG’s kommercielle B2B produkter inkluderer digital signatur, hotel TV, videokonferencesystem og IP overvågningskameraer.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.