LOOP Fitness kom stærkt ud af 2017

LOOP A/S kom stærkt ud af 2017og fortsætter væksten

Selskabet bag franchisekonceptet LOOP Fitness har skabt et positivt resultat på 4,9 millioner kroner i 2017.

LOOP Fitness er Danmarks største franchisebaserede kæde af fitnesscentre og drives på franchisebasis af partnere over hele landet. Alene i 2017 har kæden åbnet hele 22 nye centre, og på to år er antallet af centre fordoblet, så der landsdækkende er 86 fitnesscentre.

”Vi har en klar forventning om, at den meget positive udvikling i LOOP kædens ekspansion fortsætter. Ved årsskiftet 2018/2019 forventer jeg, at LOOP kæden består af godt 100 centre, og ved slutningen af 2019 eller i starten af 2020 forventes antallet af centre at være på cirka 120-125 enheder”, fortæller adm. direktør Brian Schneider.

Danskerne vælger overkommelig fitness

Fremgangen hos LOOP Fitness ses også tydeligt i tilgangen af nye medlemmer, som er tiltrukket af den enkle og effektive cirkeltræningsform.

”Vi kan konstatere, at der er et udtalt behov for at tilbyde træning, der er enkel og tilgængelig for alle. Af den årsag henvender vi os bevidst til et modent segment, der gerne vil have træning uden en masse dikkedarer, og som ikke kan se sig selv i et traditionelt fitnessmiljø.

Convenience er også en afgørende faktor for vores succes. Vi ved, at medlemmerne sætter pris på, at træningen kan overstås på 24 minutter, at centret typisk ligger placeret umiddelbart ved siden af eller i nærheden af indkøbsmuligheder, og at der er nem adgang til parkering”, uddyber adm. direktør Brian Schneider.

LOOP Fitness har blandt andet også succes med at tilbyde træning før børn mellem otte og fjorten år under navnet LOOP KIDZ, og henvender sig således til et bredt segment af danskere i alle aldersgrupper.

Også profitabelt at være franchisetager

Ligesom moderselskabet LOOP A/S oplever franchisetagerne i LOOP Fitness også, at kædens succes afspejler sig i deres bundlinje. For hovedparten af de i alt 32 franchisetagere blev resultatet for 2017 endnu bedre end i tidligere år. Og optimismen blandt franchisetagerne betød blandt andet, at flere valgte at åbne yderligere centre i 2017 for at vækste deres forretning.

”I 2017 bød vi også flere nye franchisetagere til, og vi oplever generelt en stor efterspørgsel blandt potentielle franchisetagere. Vores nuværende franchisetagere er heldigvis gode ambassdører for os, og deres gode resultater lokker interesserede til. Dermed er der generelt en positiv interesse for os fra alle kanter i øjeblikket, og den bølge håber vi fortsætter, så de kommende år bliver mindst lige så spædende og fremgangsrige”, afslutter Brian Schneider.

• Virksomhed, generelt

LOOP Fitness er Danmarks største franchisebaserede kæde af fitnesscentre og drives på franchisebasis af partnere over hele landet. Kæden har i dag 96 centre over hele landet. LOOPs unikke koncept er cirkeltræning i maskiner og i en helt fast kombination, som sikrer, at alle kroppens store muskelgrupper trænes igennem. Det skal være rart at komme i LOOP’s centre, og der skal være plads til alle. LOOP er træning i lyse og rene omgivelser uden spejle på væggene og med plads til at hygge med en kop kaffe i cafehjørnet efter træning.
I oktober 2018 åbnede de første LOOP centre i henholdsvis Warszawa, Polen og Guangzhou, Kina.

Brian Schneider

Pressekontakt Administrerende direktør 30840324