Flemming Quist Møller læser højt i Lyngby Storcenter

Taarbæk-drengen Flemming Quist Møller er kendt for sine fortællinger og tegninger rettet mod børn. Cykelmyggen Egon, Bennys Badekar og Jungledyret Hugo er blandt de værker som har været fast godnatlæsning i mange danske hjem de seneste 50 år. Nu får Lyngbyborgere og alle andre mulighed for at høre den stemme der har fulgt mange af DR's børneprogrammer i en årrække. For på torsdag den 16. maj klokken 16 er Flemming Quist Møller klar med oplæsning af sine bøger i Arnold Busck i Lyngby Storcenter. Årsagen er at Bellevue Teatret og Lyngby Storcenter har lavet en aftale om at præsentere smagsprøver fra Bellevue Teatrets aktuelle forestilling som netop er Cykelmyggen Egon.

Direktør i Lyngby Storcenter, Torben Schwabe fortæller:

- Vi vil gerne give vores kunder en ekstra oplevelse, når de besøger Lyngby Storcenter. Og Bellevue Teatret, der jo er vores 'lokale' teater, har netop nu den ikoniske familieforestilling om Cykelmyggen Egon. Den rammer lige ind i mange af vores kunders smag, og for et par weekender siden lavede en række af de medvirkende fra forestillingen seks shows på Lille Torv og parader gennem hele centret. Det tiltrak mange besøgende.
Flemming Quist Møller er ikke alene gæst i Arnold Busck på torsdag, han er også iført sommerfuglekostume og optræder fortæller på Bellevue Teatrets scene i hele maj, når Cykelmyggen Egon - spillet af den franske cykelakrobat Serge Huercio - og et stort hold af akrobater og dansere fremføres til masser af musik.

Bellevue Teatrets direktør, Pia Jette Hansen, forklarer, at Bellevue Teatret ønsker at inspirere og møde publikum i øjenhøjde.

- At Bellevue Teatret er i Lyngby Stocenter handler også om at vise, at teater ikke er for de få, men for alle. Fortællingen om Cykelmyggen Egon er en del af danskernes DNA, og vi vil gerne inspirere kunder i Lyngby Storcenter til at se forestillingen, fordi Flemming Quist Møllers fortælling er så vigtig. Kreativiteten ligger i os alle og Cykelmyggen Egon er en fantastisk kreativ karakter med både udsyn og vovemod.
Det kræver ikke billet at opleve Flemming Quist Møllers oplæsning i Arnold Busck (Lyngby Storcenter) på torsdag Kl.16.00- 17.00. Men man skal nok komme i god tid, for det er sjældent at man kan høre Flemming Quist Møller læse op af sine værker.

• Hovedstaden

I Lyngby Storcenter ligger der i dag over 100 spændende butikker på vores 31.000 m2. Derudover bærer en shoppeoplevelse i Lyngby Storcenter præg af, at vi ser os selv som en stor familie, hvor alle er med til at give vores gæster en god oplevelse, når de kommer på besøg.

Følg også Lyngby Storcenter her: