Lyngby-kvinde i spidsen for succesfuldt Galleri

Galleri Kunstsamlingen udstiller smukke værker i Lyngby Storcenter i perioden fra torsdag 23. maj og frem til søndag 2. Juni 2019. Her omdanner Kunstsamlingen Lille Torv i Lyngby Storcenter til et professionelt galleri, hvor der vises forskelligt kunst fra deres mange dygtige kunstnere.

En fernisering for alle sanser på Lille Torv

I den anledning vil Lyngby Storcenter i samarbejde med Kunstsamlingen gerne invitere alle interesserede til den officielle åbning lørdag 25. maj kl. 11-15. Ferniseringen som er gratis finder sted på Lille Torv fra 11.

Ud over at du kan se og købe kunstværkerne, er der også mulighed for at smage på Sv. Michelsen chokolade og Sv. Michelsens nye læskedrik, mens LSC’s jazzband fylder galleriet med inspirerende musik til gode timer i kunstens selskab.

”Når man forbinder kunst, musik og chokolade, forkæler man flere af sine sanser, og der skabes en følelse af tilfredshed, velvære og rigdom,” fortæller Christine Darlov, der sammen med sin mand Kenny Lurger, har skabt galleriet Kunstsamlingen.

Kunstsamlingen er både Lyngby Storcenters Galleri men også et online galleri

Christine Darlov er lokalkendt, idet hun er opvokset i Lyngby. I dag bor hun i Ølstykke sammen med familien. Christine er Kunstsamlingens kreative ildsjæl og uddannet mediegrafiker. Hun tager sig af den grafiske kommunikation og branding af Kunstsamlingen, mens husbonden står for it-afdelingen og er ansigtet udadtil.

I Kunstsamlingen er alle professionelle udøvende kunstnere. Kunstnere får en platform og et aktivt galleri, som sørger for at deres kunst kommer ud til en bred målgruppe. ”Vi arbejder i kunstnerens ånd og hjælper med markedsføringen,” fortæller Christine.

Begge Kunstsamlingens stiftere, Christine Darlov og Kenny Lurger, vil være tilstede på ferniseringsdagen.

Besøg Kunstsamlingen i Lyngby Storcenter fra torsdag den 23. maj og frem til søndag 2. juni 2019, læs mere på lyngbystorcenter.dk

Se kunstnernes værker på forhånd på www.kunstsamlingen.dk

For yderligere oplysninger kontakt Kunstsamlingen: 71780137

Kunstsamlingen præsenterer følgende kunstnere på udstillingen i Lyngby Storcenter: Majbrit Skou
Vibeke Lerfeldt Bjerker
Kenn Arild
Iben Bjerre
Filica Lysfalk
Henrijete Elmkjær
Peter Witt
Daisy Dahl
Grete Ryberg Høgh
Rikke Darling
Tina Lund Christiansen
Jenna Espenhain
BAKAOS/ Barbara Kaad Ostenfeld
Kate Piil
Holger Poulsen
Lene Astrup

Pezhmann Madani

Vivi Amelung
Birthe Villauma

• Kunst, kultur, underholdning

• Hovedstaden

I Lyngby Storcenter ligger der i dag over 110 spændende butikker på vores 31.000 m2. Derudover bærer en shoppeoplevelse i Lyngby Storcenter præg af, at vi ser os selv som en stor familie, hvor alle er med til at give vores gæster en god oplevelse, når de kommer på besøg.

Følg også Lyngby Storcenter her: