MAN på Transport 2019 – Tre elektriske Danmarkspremierer

Pressemeddelelse   •   Feb 15, 2019 14:33 CET

MAN viser på Transport 2019 hele tre køretøjer, som kører på el. MAN CitE, MAN eTGM og MAN eTGE vil med garanti vække opmærksomhed. Bussen på billedet; en MAN Lion’s City E, er klar til levering sidst i 2020.

De elektriske køretøjer fra MAN er ikke længere fjern fremtid – de er nutid

Hos MAN glæder man sig ekstra meget til at skulle med på Transportmessen til marts. For første gang i Danmark vil man nemlig præsentere to elektriske lastbiler og en elektrisk varebil for offentligheden. Dette for at markere, at MAN for alvor er klar til en miljøvenlig fremtid, med 100% rene el-køretøjer.

De tre spændende el-nyheder bliver 3 distributionsbiler, beregnet til transport i byerne.

Den nye MAN eTGM, som netop er kommet på markedet i Europa, hvor de første 9 biler blev leveret til et østrigsk konsortium i anden halvdel af 2018.

Den helt store nyhed, bliver MAN CitE, som blev vist for første gang ved efterårets IAA messe i Hannover og skabte stor opmærksomhed. En meget interessant lavgulvs distributionslastbil på el, som er skræddersyet til distribution i bykernen. MAN CitE forventes at komme på markedet i løbet af et par år.

På Transport 2019 har MAN også premiere på varebilen MAN eTGE – altså igen et køretøj på rent el, beregnet til Last Mile transport i byerne.