MAN ServiceCare® – MANs unikke servicetilbud har nu fungeret i Danmark i over et år og er blevet taget godt imod af kunderne.

Dansk koncept spreder sig nu til resten af Europa

Maksimering af oppetid er vigtig for enhver vognmands forretning. Derfor har MAN haft fokus på at udvikle en eftermarkedsservice, der kan sænke vognmændenes driftsomkostninger og øge driftssikkerheden. ”Vores MAN ServiceCare® er unikt, og det er en stor hjælp for vognmændene, at vi overtager administrationen af deres service” siger Mads Rydahl Vestergaard, der er Business Solutions Manager i MANs eftermarkedsafdeling.

”MANServiceCare® er hjælp til selvhjælp”

Sådan udtaler direktør Peter Flensted fra Viggo Petersens Eftf. A/S, der har 95 lastbiler, som til sammen kører 7 mio. km. om året. ”For blot et par år siden sad vi med manuelle regneark og førte logbog over hver enkelt bil. I dag er virkeligheden en helt anden for de 35 biler, hvor vi har installeret MAN ServiceCare® som en del af vores servicekontrakt. For os er det et optimalt set-up. Vi er fri for manuel overvågning, alt er automatiseret – og vi oplever allerede stor forskel. Jeg mener at MAN ServiceCare® er hjælp til selvhjælp, og jeg tror på, at alle vognmænd kommer til at bruge den slags systemer til både service og indsamling af alle typer data, der kan give relevant viden om flåde, drift og forretning.”

Sådan virker MAN ServiceCare®

En lille intelligent software-enhed på størrelse med en iPhone bliver installeret i lastbilen. Herfra opsamles data fra ni serviceparametre samt et antal kundespecifikke målepunkter.

Imens lastbilerne stadig ruller på landevejen, registrerer systemet eksempelvis om bremsebelægningen er ved at være slidt, om det er tid til olieskift og om den årlige S12 service eller fartskriverservice er lige rundt om hjørnet.

Via MANs ServiceCare afdeling får både kunder og stamværksted besked om eventuelle service-advarsler i så god tid, at man kan planlægge besøget på værkstedet, så det passer ind i kundens dagligdag – uden unødvendige værkstedsbesøg og uden spildtid.

Det dansk udviklede MAN ServiceCare® spreder sig nu til resten af Europa

Mads Rydahl Vestergaard, som har ansvaret for MAN ServiceCare® i Danmark, fortæller med stolthed, at MANs øverste eftermarkedschefer i hovedkontoret i München er blevet så begejstret for systemet, at man nu har planer om at lancere MAN ServiceCare®, som et tilbud til kunderne i 19 andre lande i Europa.

• Nye produkter, tjenester

• service