MAN ServiceCare – spændende nyhed, der efterser kundernes lastbiler imens de kører på landevejen

MANs unikke service – MAN ServiceCare – bliver standard på alle MAN Euro 6 køretøjer i Danmark. Dermed bliver MAN eneste udbyder i Danmark som tilbyder dette produkt som standard.

MAN ServiceCare hjælper med at holde et vågent øje med kundernes lastbiler imens de stadig kører på landevejen.

Via TeleMatics hardware monteret i den enkelte lastbil kan MAN ServiceCare medarbejderen overvåge en lang række vigtige vedligeholdelsesparametre på kundernes lastbiler og dermed være kunden behjælpelig med:

• Indkaldelse til stort serviceeftersyn
  • Indkaldelse til udskiftning af motorolie
  • Indkaldelse til udskiftning af gearolie
  • Indkaldelse til udskiftning af luftfilter
  • Indkaldelse til udskiftning af olie på alle aksler
  • Indkaldelse til eftersyn af lufttørrer
  • Indkaldelse til eftersyn af styretøj på foraksel
  • Indkaldelse til eftersyn af bremsebelægning på alle aksler
  • Indkaldelse til eftersyn af kølesystem
  • Indkaldelse til eftersyn af HydroDrive®

Systemet er forberedt for videreudvikling og kan inkludere kundespecifikke ønsker til vedligeholdelsesparametre, som fx:

• 2 års fartskrivereftersyn
  • Vedligehold af kran, lift eller hydraulikanlæg
  • Årligt syn

MAN ServiceCare – en stor hjælp til kunderne

Fordelene ved MAN ServiceCare er indlysende og vil blive en stor hjælp både til den mindre vognmand og til den store flådeejer med mange lastbiler og skiftende chauffører.

Med MAN ServiceCare kaldes kunden først ind på værkstedet, når det er ved at være tid til service. Derved undgås unødig spildtid, da kunden ikke behøver at besøge værkstedet før det er nødvendigt.

Med den seneste nye teknologi nedtages kørselsdata på lastbilen uden at kunden behøver at komme forbi værkstedet. Kunden kan med andre ord blive på landevejen indtil det er nødvendigt med service. MAN kan derfor tilbyde en aktiv vedligeholdelses- og serviceplanlægning af kundernes lastbiler og kun nøjes med at kalde til service, når der er behov for det.

Sådan foregår det i praksis

MAN ServiceCare medarbejderen holder løbende øje med alle de lastbiler, som er tilmeldt MAN ServiceCare. Hvis en lastbil fremkommer i systemet med en advarsel om snarlig behov for service, kontaktes kunden i første omgang direkte via e-mail med detaljer om det kommende vedligehold. Derefter kontaktes kunden per telefon af det lokale MAN stamværksted, så der i samråd med kunden kan aftales en tid til service/vedligehold. Nemt og effektivt.

MAN ServiceCare – uden beregning

MAN ServiceCare vil blive tilbudt uden merpris til alle MAN Euro 6 modeller og tilbydes uden omkostning i helt op til 5 år. Ved tilvalg af en ComfortSuper eller ComfortPlus serviceaftale tilbydes systemet også på MAN EURO 5 og EURO 5 EEV uden meromkostning. Som standard i disse to typer af serviceaftaler får kunden også adgang til MAN TeleMatics DataSmart pakken uden beregning, hvor kunden bla. kan foretage detaljeret brændstofanalyse og benytte rapportmodulet med Effektivitetsrapporter.

• Motor

• bus