Mercedes Sprinter fylder 20 år

Pressemeddelelse   •   Aug 20, 2015 13:28 CEST

I efteråret fylder Mercedes-Benz største transportbil, Sprinter, 20 år. Ved introduktionen i 1995 stod modellen for noget nyt i transportbilsklassen, ikke mindst hvad angik komfort og sikkerhed. I dag er dette selvfølgeligheder, der stadig forbindes med Sprinter og Sprinter ligger stadig forrest i feltet med nye funktioner og er markedsledende på de fleste markeder, den sælges på.

Da Sprinter blev introduceret i 1995 erstattede den Mercedes’ klassiske TN/ T1, som på dette tidspunkt havde været produceret i 18 år og solgt i næsten en million eksemplarer. Sprinter var noget helt nyt i branchen med komfort og sikkerhed på et nyt niveau. Sprinter var blandt andet først i klassen med ABS allerede i 1995 og i 2003 var Sprinter den første transportbil, der blev tilbudt med stabiliseringskontrollen ESP®.

I 2013 kom den nuværende generation Sprinter med endnu en unik funktion - sidevindsassistent. En funktion som mærker og reagerer på de vind-kræfter en varebil kan blive udsat for og som kan være ubehagelige og farlige for dem, der kører bilen

I dag er Sprinter blevet produceret i 2,9 millioner eksemplarer, som ruller i mere end 130 lande og som er blevet eller bliver produceret i Tyskland, USA, Jordan, Argentina, Kina, Iran, Brasilien og Rusland.

Jubilæumsudgave

For at fejre 20-års jubilæet kommer Sprinter nu i en ”Edition Sprinter”, som kun produceres i 2000 eksemplarer worldwide. Edition Sprinter har lakerede kofangere, sorttonede bremselygter, bi-xenon lygter og 17 tommer letmetalfælge. Mørke ruder, specialmåtter og læderrat fuldender billedet af bilen. Samlet set koster udstyrspakken 17.135 ekskl. moms, hvilket er ca. halv pris i forhold til at købe udstyret separat.

Kommentarer (0)

Kommentar

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/dk/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.