Færre letbaneafgange til Mårslet i sommerferien

15. juli bliver letbanekøreplanen ændret, så der kun kører to afgange i timen mellem Aarhus H og Mårslet i sommerperioden frem til 11. august. Aarhus Letbane har konstateret, at fire afgange i timen på strækningen meget let skaber forsinkelser og aflysninger.

I forbindelse med køreplanskiftet 30. juni blev Letbanens køretider ændret på grund af den ustabile drift, der har præget Letbanen siden åbningen mod Grenaa i april. Samtidig blev der indsat to ekstra afgange mellem Aarhus H og Mårslet, så Letbanen nu kører hvert kvarter.

Køreplansændringerne har generelt betydet mere stabil drift. Aarhus Letbane har dog konstateret, at fire afgange i timen på strækningen Aarhus H - Mårslet meget let skaber forsinkelser og aflysninger i systemet.

Af hensyn til kunderne prioriterer Midttrafik og Aarhus Letbane stabil drift, og har derfor besluttet, at de to ekstra afgange i timen udgår i sommerferien fra og med 15. juli. Efter sommerferien vil de to afgange igen køre mellem Aarhus og Mårslet, men Letbanen vil kun standse i Mårslet, Tranbjerg, Gunnar Clausens Vej og Viby på de to afgange, der vender i Mårslet. Afgangstiderne forventes at være de samme som i dag efter sommerferien.

Se køreplanen fra 15. juli på midttrafik.dk

• Aarhus