Farvel til pap-klippekort

15. januar 2017 er sidste dag, hvor kunderne kan bruge pap- klippekort i Midttrafiks busser. Mange kunder har allerede skiftet pap-klippekortet ud med et klippekort på mobilen, et periodekort eller et rejsekort. Ubrugte pap-klippekort bliver refunderet fra 16. januar 2017 – 15. august 2019.

Lyden af et klippekort, der bliver stemplet i klippekortautomaten, er allerede forstummet en del, siden Midttrafik stoppede for salg af klippekort i august 2016. På søndag 15. januar 2017 er det sidste chance for at bruge sit pap-klippekort. Herefter fjernes klippekortautomaterne fra Midttrafiks busser og lyden forstummer helt.

For mange kunders vedkommende er lyden erstattet af et ding, når rejsekort tjekkes ind eller den helt lydløse fremvisning af klippekortet på mobilen fra Midttrafiks app.

Alternativer til pap-klippekortet
På midttrafik.dk kan kunderne bruge Midttrafiks billetguide til at finde det alternativ, der passer lige netop til dem. Det afhænger nemlig af kundens rejsemønster, om det er klippekort på mobilen, rejsekort eller periodekort, der er mest fordelagtigt for den enkelte kunde. Billetguiden anvendes ved at taste kundetype, antal rejser og rejsemønster ind, hvorefter kunderne vil få Midttrafiks anbefaling til minimum to billettyper.

Mange kunder har skiftet pap-klippekortet ud med et mobilt klippekort. 153.000 kunder har downloadet Midttrafiks app siden maj 2016, hvor den blev lanceret med mulighed for at købe enkeltbilletter og klippekort på telefonen. 70 % af omsætningen på Midttrafiks app stammer fra klippekortet.

Rejser kunderne meget med bus kan et rejsekort eller et periodekort være en god løsning.

Refusion af ubrugte klip
Kunder, der brænder inde med ubrugte klip, behøver ikke at fortvivle. Midttrafik refunderer ubrugte klip fra 16. januar 2017 til og med 15. august 2019.

Sådan gør du:

• Udfyld og download skema på midttrafik.dk fra 16. januar 2017 eller hent det på Midttrafik Kundecenter på Aarhus Rutebilstation.
  • Udfyld skemaet for private eller for virksomheder/institutioner
  • Send eller aflever det udfyldte skema sammen med de ubrugte klip i en lukket kuvert, mærket Klippekort til: Midttrafik, Søren Nymarks Vej 3, 8270 Højbjerg eller Midttrafik Kundecenter, Aarhus Rutebilstation, Fredensgade 45, 8000 Aarhus C

Kunderne har mulighed for at få penge og porto refunderet til deres NemKonto eller få de ubrugte klip overført til Midttrafik app, hvor man får to ekstra klip på sit mobile klippekort fremfor refundering af porto. Læs mere på midttrafik.dk

Ingen prisstigninger i 2017