Midttrafiks Handicapkørsel har tilfredse kunder

En kundeundersøgelse blandt kunder i Midttrafiks Handicapkørsel viser en samlet tilfredshed på 97 %. Kunderne er især tilfredse med chaufførernes venlighed, service og kørsel.

Kunderne i Midttrafiks Handicapkørsel bliver kørt til fritidsformål, indkøb i supermarkedet og andre arrangementer. Nogle af kunderne har kørt med Handicapkørsel i flere år, andre kun i få. Nogle af kunderne kører flere gange i ugen og andre kun få gange om måneden. Fælles for kunderne er, at de generelt er tilfredse med tilbuddet. Den samlede tilfredshed ligger på 97 % og er steget fra 95 % i 2013, hvor en lignende undersøgelse fandt sted.

Det er især chaufførerne, der høster kundernes tilfredshed. 95 % er tilfredse med chaufførernes venlighed og 92 % er tilfredse med chaufførernes hjælpsomhed. Til gengæld er 8 % mindre tilfredse med telefonventetiden og 15 % utilfredse med den længere rejsetid, når der er andre med på den samme tur. Sidstnævnte er dog et vilkår for Midttrafiks Handicapkørsel.

”Vi glæder os meget over, at det er chaufførernes venlighed og hjælpsomhed, der trækker den samlede tilfredshed op", fortæller Hans Bang-Hansen, bestyrelsesformand for Midttrafik. ”Det er i tråd med, at Midttrafik lægger stor vægt på kundeservice, hvorimod lang rejsetid ved samkørsel er et vilkår for alle former for Flextrafik i modsætning til almindelig taxakørsel”.

Midttrafik vil fastlægge en handlingsplan, som både sikrer forbedring og fastholder de positive resultater.

Epinion har gennemført undersøgelsen i uge 43-45 via telefoninterviews. Der er i alt indsamlet 1.381 besvarelser. I den efterfølgende rapport har Epinion fokuseret på brugernes tilfredshed, opdelt på: rejsefrekvens, rejseformål og anciennitet.

Læs om Flextrafik

• chauffører