Ny, direkte busrute savner kunder fra Løgten og Skødstrup

Rute 85 er en af de nye, direkte busruter, som Midttrafik har indsat som erstatning for Aarhus Nærbane i august. Kun få kunder bruger ruten, der er tiltænkt kunder fra Løgten og Skødstrup, der rejser til/fra Aarhus i myldretiden. Derfor indsætter Midttrafik guider i Løgten og Skødstrup, som skal gøre opmærksom på rute 85 som alternativ til rute 100.

Der er god plads i de gule bybusser, der i myldretiden kører rute 85 fra Skødstrup og Løgten til Aarhus, kun med fire stop på Grenåvej. Til gengæld er rute 100, der kører samme strækning fyldt til bristepunktet med kunder. Guider ved stoppestederne i Løgten og Skødstrup skal forsøge at informere og omfordele kunderne, så kunderne i både rute 100 og rute 85 oplever, at de har mere plads i bussen. Guiderne er på udvalgte stoppesteder om morgenen den 11. og 12. oktober.

Rute 85 er en af de busruter, der indsat som erstatning for toget på Aarhus Nærbane. Ruten kører fra Løgten og Skødstrup til Aarhus med få stop, og er derfor lidt hurtigere end rute 100, der kører samme strækning, men med flere stop. Da rute 100 i øjeblikket er udfordret af vejarbejder både nord og syd for Aarhus, vil rute 85 typisk være mere rettidig, når den kører fra Løgten-Skødstrup og Aarhus.

Rute 85 kører to gange i timen fra Løgten ved Vorrevej i tidsrummet 6.40-9.10 og fra Aarhus Rutebilstation i tidsrummet 13.28-17.28.

Den stopper følgende steder:

Løgten ved Vorrevej
Skødstrup ved kirken
Grenåvej/Skovlundvej
Grenåvej/Mejlbyvej
Grenåvej/Lystrupvej
Grenåvej/Vejlby Centervej
Nørreport
Navitas
Dokk1
Aarhus Rutebilstation

Udover rute 85, har Midttrafik indsat rute 83 Aarhus-Ryomgaard-Kolind-Grenaa og rute 84 Aarhus (Lystrup-Hjortshøj)-Skødstrup-Løgten-Mørke-Ryomgaard som erstatning for Aarhus Nærbane på strækningen Grenaa-Aarhus. Køreplaner kan findes på midttrafik.dk eller rejseplanen.dk