Royale ruteændringer i Aarhus

Busserne må finde nye veje mandag 21. maj, når kronprinsen ifølge med tusindvis af andre motionister løber Royal Run i Aarhus.

Når Aarhus lægger asfalt til Royal Run 21. maj (2. pinsedag), spærres dele af midtbyen, så løberne kan komme uhindret rundt på ruten. Det betyder, at der i tidsrummet mellem kl. 7.00 til 16.00 er ruteændringer for næsten alle Aarhus bybusser samt en række busser til og fra Aarhus. Ruteændringerne træder i kraft på forskellige tidspunkter. Midttrafik anbefaler derfor, at man tjekker ændringerne for den enkelte bus på midttrafik.dk/trafikinfo.

Overblik over ændringer for busserne 21. maj:

• Ændrede ruter for 1A - 2A - 3A - 4A - 5A – 11 – 12 – 13 – 14 – 15 – 16 – 17 – 18 – 22 – 23 – 31 - 81 – 100 – 111 – 112 – 113 – 114 – 116 – 200 - 912X - 925X og 952X
  • En række aflyste afgange på Linje 5A
  • Lufthavnsbusserne 912X og 925X standser ikke ved Banegårdspladsen mellem kl. 9.45 og 13.15, hvor Midttrafik i stedet henviser til Rutebilstationen

Information til buskunder

Der er information om ændringerne både online og på centrale stoppesteder op til løbet. Samtidig opfordrer Midttrafik alle til at huske tålmodigheden på en dag, hvor gaderne i Aarhus midtby vil være fyldt med glade løbere og tilskuere. På midttrafik.dk/trafikinfo kan man allerede nu se ændringerne for de berørte busser.

• aarhus bybusser
  • royal run