MILWAUKEE® PRÆSENTERER VERDENS FØRSTE 18 V 5 KG SDS-MAX BOREHAMMER

Med den nye M18 FUEL™ SDS-Max kombihammer leverer Milwaukee® banebrydende innovation til markedet for batteriværktøj.

SDS-MAX KOMBIHAMMEREN ER DEN FØRSTE 18 V-LØSNING DER KAN LEVERE DEN YDELSE DER KRÆVES TIL DE TUNGE HEAVY DUTY BORE- OG MEJSELOPGAVER. MED LANCERINGEN AF DEN NYE 18 V SDS-MAX ER MILWAUKEE® NU DEN ENESTE PRODUCENT AF ELVÆRKTØJ, MED ET KOMPLET SORTIMENT AF BOREHAMMERLØSNINGER, DER ALLE ER BASERET PÅ SAMME BATTERIPLATFORM.

”Vi glæder os over at levere verdens første 18 V SDS-Max kombihammer. Brugerne er for første gang ikke begrænset af hverken forlængerledning eller generator, når de skal bruge en større SDS-Max hammer,” siger Thomas Møller, Nordic Trade Product Manager hos Milwaukee Tool.

Med patenteret M18™- og M18 FUEL™-teknologi har Milwaukee® udviklet en borehammer med 40 mm kapacitet og kraft nok til at mejsle uden afbrydelser i op til 20 minutter med ét batteri.

”Vores brugeres mulighed for at drive denne SDS-Max kombihammer med samme M18 REDLITHIUM-ION-batterisystem, som de har brugt til deres SDS-plus-løsninger, giver uovertruffen produktivitet,” siger Thomas Møller.

Milwaukees® M18 FUEL-teknologi betyder, at M18 FUEL SDS-Max kombihammeren kan levere den nødvendige ydeevne til krævende SDS-Max-opgaver, såsom tør kerneudboring og mediumkrævende mejsling i både beton og armeret beton.

M18 FUEL SDS-Max kombihammeren er også blandt de første Milwaukee®-løsninger, der drives af det nye M18 REDLITHIUM-ION HIGH DEMAND 9,0 Ah-batteri. Denne banebrydende batteriteknologi leverer op til fem gange længere driftstid, 35 % mere effekt og arbejder ved op til 60 % lavere temperaturer end standard litium-ion-batterier. Dette enorme fremskridt i driftstid og højere effekt vil fortsat flytte grænserne for batteridrevne værktøjer.

Den nye M18 FUEL SDS-Max kombihammer kommer på markedet i september 2016.

Specifikationer:

M18 FUEL 5 kg SDS-Max kombihammer (M18 CHM-902C)

Maks. boring, beton 40 mm

0-450 omdr./min.

0-3000 omdr./min.

Blæseenergi (EPTA) 6,1 J

Vægt inkl. batteri 6,6 kg

Inkl. 2 x M18™ REDLITHIUM-ION™ 9,0 High Demand™-batterier, M12-18 lynoplader, støttegreb og bæretaske

Fås også uden batteri og oplader.

Hvis du høre mere om den nye M18 CHM SDS-Max hammer, eller inde den nærmeste forhandler, så besøg www.milwaukeetool.dk

• Hobby

• elværktøj
  • lithium
  • lithium-ion
  • lithium-ion batterier
  • m18
  • akku-sds-max-borehammer
  • 18v-9ah-batteri
  • 9.0ah-batteri
  • akku-mejselhammer

Techtronic Industries (TTI) er en førende leverandør af elektrisk værktøj til forbrugere og til professionelle indenfor for konstruktions- og byggebranchen. Som den næststørste aktør på verdensmarkedet er TTI leveringsdygtige i totalløsninger på elværktøj og har et stærkt fokus på højkvalitetsmærker og innovative produkter. TTI’s brede vifte inkluderer højkvalitets elværktøj fra Milwaukee, AEG og Ryobi samt havemaskiner fra Homelite.

Daniel Lawaetz

Pressekontakt Marketingkoordinator, Milwaukee Marketing & PR +45 22 90 05 70

Magnus Karlsson

Pressekontakt Trade Marketing Manager - Milwaukee Pressekontakt +46 (0)705-43 95 71