Pressemeddelelse -

POLÉR EN HEL BIL PÅ ÉN OPLADNING MED DEN NYE MILWAUKEE® M18 FUEL™ POLERINGSMASKINE.

Ved at udnytte kraften, ydelsen og driftsstiden i M18 FUEL™-teknologien har Milwaukee® annonceret det næste gennembrud i bilindustrien.

DEN NYE M18 FUEL™ POLERINGSMASKINE ER 1,2 KG LETTERE END EN MODEL MED LEDNING OG MED DEN VARIABLE HASTIGHED BLIVER BRUGEREN HELT FRI FOR LEDNINGER. MED NÆSTEN 2200 OMDR./MIN. KAN DEN KLARE SELV DE MEST KRÆVENDE OPGAVER OG ER VERDENS FØRSTE LEDNINGSFRIE LØSNING MED EFFEKT NOK TIL AT POLERE EN NORMAL STØRRELSES BIL PÅ ÉN OPLADNING.

"Poleringsmaskiner spiller en afgørende rolle i bilbranchens detail-led. De eksisterende batteridrevne løsninger, der findes i dag, har ikke effekt nok til at gennemføre en større polering. Alternativet er at skulle bakse med de besværlige ledninger. Ofte er man nødt til at have ledningen over skulderen og rette på den hele tiden, så den ikke trækkes langs bilen og laver flere ridser. Denne konstante distraktion kan virkelig dræbe produktiviteten", siger Thomas Møller, Trade Product Manager for Milwaukee Tool. "Kombinationen af vores tre egenudviklede innovationer – den kufrie POWERSTATE™-motor, REDLITHIUM-ION™-batteriet og REDLINK PLUS™ elektronikken – giver vores nye M18 FUEL™ poleringsmaskine maksimal produktivitet og leverer resultater, der kan konkurrere med tilsvarende maskiner med ledning."

Som det eneste batteridrevne værktøj af denne størrelse og med denne kapacitet har M18 FUEL™ poleringsmaskinen et ergonomisk design, der fokuserer på tre væsentlige fordele: hastighedsstyring, balance og vægt. Med den variable hastighed har brugeren maksimal kontrol under brug og næsten 2200 omdr./min. til at løse de mest krævende opgaver. Poleringsmaskine er også designet til at fordele mere af maskinens vægt over puden, så der kommer et naturligt tryk mod den bearbejdede overflade. Det giver brugeren større komfort, total kontrol og optimal kraft til polering af større flader på for eksempel motorhjelmen og taget. Med en vægt, der er 1,2 kg lavere end branchens førende maskine med ledning, vil brugerne opleve mindre træthed kombineret med større manøvredygtighed og mobilitet under arbejdet.

REDLITHIUM-ION™ 5,0 Ah-batteriet giver ekstrem bærbarhed, og på et fuldt opladet batteri kan M18 FUEL™ poleringsmaskinen klare en hel bil i normal størrelse. Sammen med en hurtigladeren kan brugerne oplade et helt 5,0 Ah-batteri 40 % hurtigere – for eksempel ved meget store poleringsopgaver. Når det ene batteri er brugt op, er det andet fuldt opladet. Det omsættes til store tidsbesparelser og øget produktivitet.

Den nye M18 FUEL™ poleringsmaskine er kompatibel med hele Milwaukee M18™-systemet, hvor samme batteri passer til mere end 85 batteridrevne prof. værktøjer.

Specifikationer

M18 FUEL™ poleringsmaskine (M18 FAP180-502X):

• 360-2200 omdr./min.
  • Skivediameter: 180 mm
  • Konstant hastighed
  • Variabel hastighed
  • Låsbar afbryder
  • Vægt inkl. batteri: 2,2 kg

• Indeholder: 2x M18™ REDLITHIUM-ION™ 5,0 Ah-batterier, hurtiglader, poleringssål, 2 x poleringssvamp, poleringshætte af lammeskind, støvskærm, bøjlehåndtag, AVS-sidehåndtag og bæretaske.

Hvis du vil vide mere om den nye M18 FUEL™ poleringsmaskine eller finde den nærmeste forhandler, så besøg www.milwaukeetool.dk

OM MILWAUKEE®

For over 90 år siden blev det første stykke Milwaukee-værktøj skabt i Wisconsin, USA. Siden da har Milwaukee fokuseret på én ting: at producere de bedste og mest slidstærke værktøjer til professionelle brugere. I dag er Milwaukee et navn, der forbindes med produkter af den højeste kvalitet, længste levetid og største pålidelighed, som man kan købe for penge.

Hos Milwaukee er heavy duty mere end blot en del af et slogan. Det er et løfte om at udbyde det bedste til professionelle brugere. Milwaukees ingeniører designer ikke bare værktøj. De designer værktøj, som løser opgaven bedre, hurtigere, sikrere og mere pålideligt.

• Hobby

• elværktøj
    • lithium
    • lithium-ion
    • lithium-ion batterier
    • akku-poleringsmaskine
    • batteri-poleringsmaskine
    • auto-polering
    • kulfri-motor
    • fuel

Techtronic Industries (TTI) er en førende leverandør af elektrisk værktøj til forbrugere og til professionelle indenfor for konstruktions- og byggebranchen. Som den næststørste aktør på verdensmarkedet er TTI leveringsdygtige i totalløsninger på elværktøj og har et stærkt fokus på højkvalitetsmærker og innovative produkter. TTI’s brede vifte inkluderer højkvalitets elværktøj fra Milwaukee, AEG og Ryobi samt havemaskiner fra Homelite.

Daniel Lawaetz

Pressekontakt Marketingkoordinator, Milwaukee Marketing & PR +45 22 90 05 70

Magnus Karlsson

Pressekontakt Trade Marketing Manager - Milwaukee Pressekontakt +46 (0)705-43 95 71