Ryobi rundsav giver professionel ydelse til gør-det-selv-folket

Ryobi har annonceret en ekstremt kraftfuld batteridrevet rundsav som det nyeste medlem af ONE+ familien, med en ydelse man normalt kun forbinder med eldrevne save.

Rundsaven er designet til at være en problemknuser der ikke vil gå på kompromis med hverken skærekapacitet eller kraft og resultatet er en sav der yder som et eldrevet værktøj, men med ergonomi og mobilitet som kun et akku værktøj kan give.

Uanset om materialet er kridsfiner, MDF-plader, laminet eller massivt træ, vil denne ONE+ rundsav imponere med sin kraft og præcision, når den hurtigt og gnidningsfrit arbejder sig igennem materialet.

Erfarne gør-det-selv’ere vil blive begejstrede for rundsavens 165 mm kvalitetsklinge, der med en tykkelse på kun 1,6 mm, understøttet af tandgeometri bestående af 24 tænder med karbidspids – vil give maksimal driftstid, samtidigt med en mere præcis og kontrolleret brugeroplevelse.

Selvom den er lavet til gør-det-selv-folket, er den bestemt ikke begrænset til de lettere opgaver. Den kraftfulde nyudviklede 18 V motor og solide gearkasse imponerer med op til 4.700 omdr./min og en skærekapacitet på 52 mm.

En del af ONE+ familien

Rundsaven er en del af Ryobi’s ONE+ system, hvor brugerne kan vælge mellem mere end 40 el- og haveværktøjer, som alle er drevet af samme batteri.

ONE+ er derfor en meget omkostningseffektiv måde at købe kvalitetsværktøj på, da samlingen løbende kan suppleres og udvides ved at købe værktøj uden batteri og lader.

Hvad angår saven kan brugeren klikke sit eksisterende batteri på og være klar til arbejdet, eller gå efter den ultimative ydelse og driftstid med 4,0 Ah Lithium+ batteriet fra samme system. Sidstnævnte betyder skæring af op til 30 meter krydsfiner eller op til 140 skæringer i 52 x 150 mm brædder på én opladning.

Brugervenlighed i højsædet

Brugerne vil hurtigt bemærke rundsavens ergomiske egenskaber, såsom indstilling af dybde og smig uden brug af værktøj eller nøgle, ligesom der er softgreb-materiale på begge håndtag. En drejelig støvudgangsport der enten leder støvet væk fra arbejdsområdet eller fjerner det helt ved tilslutning af en almindelig støvsuger, bidrager kun yderligere til brugervenligheden.

“Denne sav ændrer på opfattelsen af hvad en gør-det-selv-sav kan gøre. Slut med at blive frustreret og kæmpe med at klare almindelige opgaver – dette værktøj giver brugeren ydelsen fra et elektrisk værktøj, med mobiliteten fra et batteridrevet,” forklarer Dan Arthurs, Ryobi Produktchef.

“Derfor er vi meget stolte af denne 18 V rundsav. Den øgede skæredybde og imponerende ydelse, gør denne seneste tilføjelse til ONE+ familien, til en obligatorisk del af den seriøse gør-det-selv-mands værktøjssamling.”

ONE+ rundsaven er tilgængelig i butikkerne til august.

Specifikationer
Batteritype 18 V
Klingediameter 165 mm
Klingebredde 1,6 mm
Maks. skæredybde 45º 36 mm
Maks. skæredybde 56º 28 mm
Maks. skæredybde 90º 52 mm
Vægt med batteri 2,8 kg
Artikelnummer 5133002338
EAN kode 4892210117304

Som en af verdens mest innovative producenter af elværktøj, er Ryobi® dedikerede til at levere fremragende ydelse og pålidelighed med hvert eneste produkt. De har opbygget et ry som en mærke der virkelig sætter sig ind i kundernes ønsker til funktionalitet, brugervenlighed og sikkerhed. Expand-It™, Autoshift™, Touchstart™ er blandt de mange nye tiltag som er specielt udviklet for at gøre ved arbejdet i hjemmet og haven, lidt lettere for gør-det-selv-folket.

Ryobi® er et varemærke under Techtronic Industries (TTI), en global producent af el- og benzinværktøj. TTIs engagement indenfor innovation og kvalitet bekræfter deres position som markedsledende indenfor værktøj, have og dekoration af hjemmet, med produktgrupper der dækker alt fra batteridrevet elværktøj til havemaskiner, radioer og laserafstandsmålere.

• Hobby

• elværktøj
  • lithium
  • lithium-ion
  • lithium-ion batterier
  • one+
  • akku-rundsav
  • batteri-rundsav
  • one+rundsav
  • 18v-rundsav

Techtronic Industries (TTI) er en førende leverandør af elektrisk værktøj til forbrugere og til professionelle indenfor for konstruktions- og byggebranchen. Som den næststørste aktør på verdensmarkedet er TTI leveringsdygtige i totalløsninger på elværktøj og har et stærkt fokus på højkvalitetsmærker og innovative produkter. TTI’s brede vifte inkluderer højkvalitets elværktøj fra Milwaukee, AEG og Ryobi samt havemaskiner fra Homelite.

Daniel Lawaetz

Pressekontakt Marketingkoordinator, Milwaukee Marketing & PR +45 22 90 05 70