VERDENS FØRSTE 230MM KAPSAV PÅ ÉT 18V BATTERI

Milwaukee Tool viser endnu en gang hvad batteridrevet 18V-teknologi kan med introduktionen af M18 FUELkapsaven med ONE KEY-funktion.

Dette værktøj er en ekstremt alsidig løsning til skæring i en lang række materialer på byggepladsen. den batteridrevne M18 FUEL™-teknologi giver kapsaven kraft nok til at skære i armeret beton, og så er den tilmed op til 50 % lettere end benzindrevne alternativer.

"Dette værktøj er banebrydende for branchen, fordi det viser, hvad vi kan opnå med batteridrevet M18 FUEL-teknologi. Den enorme kraft i M18 FUEL kapsaven med ONE-KEY gør arbejdet på byggepladsen lettere og giver brugerne af M18-systemet mulighed for at skære murværk og beton med et værktøj, der er fuldt kompatibelt med deres M18-batterier. De vil opleve langt mindre træthed, fordi værktøjet er betydeligt lettere end mange førende benzindrevne værktøjer. Og de vil kunne udføre arbejdet uden at bekymre sig om udstødningsgasser, opblanding af benzin og olie og den vedligeholdelse, som benzinmotorer kræver," siger Henrik Nielsen, Nordic Trade Product Manager hos Milwaukee Tool.

Som alle de andre M18 FUEL™-løsninger kombinerer den nye M18 FUEL kapsav med ONE-KEY™ tre eksklusive innovationer – den kulfrie POWERSTATE-motor, REDLITHIUM-ION-batteriet og REDLINK PLUS-elektronik. Den afgiver ikke udstødningsgasser, så den kan bruges indendørs. Desuden startes kapsaven ved at trykke på udløseren i stedet for at skulle trække i en snor flere gange, og det er ikke nødvendigt at blande benzin og olie eller vedligeholde en benzinmotor. Brugerne vil have rigelig kraft til rådighed til at skære i armeret beton og andre metal- og murmaterialer, herunder stålrør, støbejern, armeringsjern, mursten og elementblokke.

Kapsaven er udstyret med en række ekstra funktioner til at forbedre brugeroplevelsen, herunder: en RAPIDSTOP motorbremse, der stopper klingen på under 3 sekunder, en belastningsindikator, der lyser, når brugeren presser for hårdt på kapsaven, og en fuldt justerbar klingeskærm, så brugeren let kan placere kapsaven før skæring.

Ved skæring af murværk og beton anvender de fleste brugere vandforsyning fra en håndpumpe. M18 FUEL kapsaven kan nemt kombineres med MILWAUKEE® M18 SWITCH TANK med 15 liters vandforsyning. Vandforsyningen leverer et øjeblikkeligt, konstant og justerbart tryk op til 60 PSI og drives af MILWAUKEE®s M18 REDLITHIUM-ION-batterier. Vandforsyningens rygsækdesign gør, at opgaver, der normalt kræver to personer, kan udføres af én person.

Som en ekstra fordel giver ONE-KEY™ mulighed for at spore og administrere værktøjet.

Dette nye værktøj indgår i M18™- systemet, som nu omfatter mere end 165 elværktøjsløsninger.

Specifikationer

M18 FUELkapsav (M18 FCOS230-121)

Skæredybde: 85 mm

Klingediameter: 230 mm

Omdrejning ubelastet: 6600 omdr./min.

Vægt med batteri: 6,2 kg

Indbygget vandtilslutning: Lynkobling

Indbygget tilbehørsrum: Til skifte- og umbraconøgle

ONE-KEY: Ja

Belastningsindikator

RAPIDSTOPmotorbremse

Leveres med M18 REDLITHIUM-ION HIGH OUTPUT 12,0 Ah-batteri, M18- og M12-hurtiglader og to forskellige diamantklinger.

Fås også uden batteri og oplader, men stadig inklusive to diamantklinger.

Læs mere om M18 FUEL kapsaven med ONE-KEY™, se videoer af den i aktion eller find nærmeste forhandler på www.milwaukeetool.dk

• Hobby

• m18 fuel
  • m18
  • kapsav
  • lithium-ion batterier
  • lithium-ion
  • elværktøj

OM MILWAUKEE TOOL

Konstant innovation i over 95 år. Milwaukee Tool er en førende producent af kraftfuldt elværktøj, tilbehør og håndværktøj til professionelle brugere over hele verden.

Siden virksomhedens start i 1924 har Milwaukee Tool været førende i branchen inden for både holdbarhed og ydeevne. Med et stålsat engagement er Milwaukee Tool dedikeret til at levere innovative og fagspecifikke løsninger.

Hos Milwaukee Tool er heavy duty mere end blot et slogan. Det er et løfte om at udbyde det bedste til professionelle brugere. Milwaukee Tools ingeniører designer ikke bare værktøj. De designer værktøj, som løser opgaven bedre, hurtigere, sikrere og mere pålideligt.

Pressekontakt Product Manager, Milwaukee +45 24 89 10 23

Daniel Lawaetz