Få god inspiration til markedsføring med Facebook Studio

I mandags lancerede Facebook en ny side kaldet Facebook Studio. For nylig lancerede de en side henvendt til journalister, og samme koncept ligger egentlig til grund for den nye side. Facebook Studio skal nemlig præsentere succesfulde kampagner og give indsigt i Facebooks egne markedsføringsprodukter. Formålet med siden er dermed at danne et forum, hvor folk med interesse for markedsføring, PR, medier osv. kan vidensdele, se eksempler på succesfulde Facebook sider og blive inspireret til selv at udvikle sociale markedsføringsstrategier.

Som bruger af platformen er en af de første tanker omkring lancering af den nye side, at Facebook på denne måde får mulighed for at promovere egne produkter. Alligevel skal der dog ikke herske nogen tvivl om, at Facebook med dette tiltag samtidig ønsker at forbedre deres forhold til denne målgruppe, som også i sidste ende kan medføre forbedrede resultater for kunderne af Facebooks produkter.

Best practices på Facebook
På Facebook Studio har brugerne også mulighed for at uploade beskrivelser, screenshots og videoer af udvalgte markedsføringskampagner. Når de er godkendt af Facebook, vil de blive vist i galleriet, hvor besøgende kan se de forskellige uploads, klikke “like” og kommentere på disse. De kampagner der bliver karakteriseret som de mest innovative og har fået flest “likes”, vil blive tilføjet i Facebook Studio Spotlight og stemplet som de bedste Facebook kampagner gennem tiden.

I Facebook Studio Learning Lab har brugerne mulighed for at lære, hvordan man benytter Facebooks markedsføringsprodukter via videointroduktion og uddybende beskrivelser af brugen af forskellige produkter. Til sidst kan brugerne via en blog – der hedder ”What’s New” – se interviews og gennemgang af nogle af de mere komplicerede produkter.

Med denne nye side giver Facebook brugerne mulighed for at følge med i seneste markedsføringstrends. Brugerne kan få indblik i, hvad der virker og også hvilke tiltag deres konkurrenter beskæftiger sig med. Derudover skaber Facebook Studio et billede af, at der ligger et vigtigt markedsføringspotentiale i platformen.

> Besøg Facebook Studio her

• marketing
  • online kommunikation
  • facebook studio