Overblik over Facebook releases på ”f8 Developer Conference 2011”

I går afholdt Facebook deres meget omtalte Developer Conference ved navn ”f8” i San Francisco, og det bød på flere nye interessante tiltag hos den sociale platform.

Mange har ventet i spænding på konferencen for endelig at få svar på, hvad Facebook havde i vente til os. Både op til og under konferencen kunne nogle Facebook brugere allerede begynde at se ændringer på deres profil. Hos Mindjumpers har vi fulgt alle disse på tæt hold, og vi har på vores hjemmeside blogget om diverse releases, samt givet vores bud på, hvad disse kommer til at betyde for brands på Facebook.

Ved at kigge nærmere på de tiltag, som Facebook har annonceret på f8, er det tydeligt at se, hvor de gerne vil hen: Brugerne skal blive endnu længere tid på siden. Vi skal dele endnu mere content, og vi skal alle blive mere sociale. Facebook skal være det sted, der samler alle. Dette ses fx tydeligt med den nye ”Friends’ activity ticker”, der skaber bedre overblik over al information, som vores venner deler i real-time på Facebook. Den nye ticker i højre side af vores profil gør det nemmere at engagere brugerne, og samle dem omkring det content, der er relevant for dem.

Også i vores ”News feed” kan vi se, hvordan dette nu er organiseret med ”Recent Stories” og ”Top Stories”. Vores nære venners updates bliver af Facebook markeret som ”Top Stories” baseret på de kommentarer og ”likes” de har fået, så vi ikke misser nogle vigtige nyheder. Når vi "liker" en Facebook side, får vi nu også mulighed for at anbefale denne til vores venner ved at skrive en kommentar til dette "like". Det bliver vist i vores venners feed, og det er bestemt et interessant tiltag, der skaber viralt potentiale for brands.

Endnu større for brugerne er det dog nok, at Facebook har lanceret den nye feature ”Timeline” som nyt profildesign. Hos Mindjumpers er de fleste af os allerede gået over til dette, og det lader til, at vi alle er ret imponerede over det nye design. Rent visuelt må det også siges at være langt mere gennemført end det tidligere interface.

Alt dette og mere til kan du læse om på vores blog. Her har vi gennemgået alle ændringer samt givet vores bud på, hvad disse vil komme til at betyde for brands.

• marketing
  • kommunikation