Mindshares sociale ansvar ligger i top

”Vis mig dit regnskab, og jeg skal vise dig hvem du er”. Igen i år har Ole Egholm fra Dansk Brancheanalyse gransket bunker af regnskaber fra de danske reklame- og mediebureauer og rangeret dem efter deres samfundsmæssige CSR-score. Ud af de 265 gennemgåede regnskaber ligger Mindshare i top, på en delt andenplads og en score på +18.

Til Markedsforing.dk udtaler Ole Egholm, at ”… transparens i egne regnskaber er et strategisk ledelsesvalg, der barskt sagt illustrerer, om grundholdningen blandt ledelse og ejere er, at selskabet enten er en værdig medspiller i et godt samfund, eller om de synes, at det ikke rager andre, hvad der sker i deres virksomhed (…) Mine studier peger på, at virksomheder med høj transparens samlet set har en bedre indtjening og ringere risiko for konkurs og andre uregelmæssigheder. ”

Dogmeregnskabet måler bureauernes regnskaber på 39 punkter, og ved en score på +10 bliver virksomheden betegnet som ”særdeles åben”. Mindshare ligger altså ret lunt i svinget.

Mindshares direktør, Martin Ove Rasmussen, er stolt over placeringen og tilføjer:

Jeg har altid set vores ledelsesberetning som en del af Mindshares historie, som vi skal fortælle omverdenen, på lige fod med hvad der ellers sker. Faktisk har vi helt konkret nedskrevet ”åbenhed” som en af vores grundværdier, og vores ’gennemsigtighedspolitik’ er da også standard i vores kundeaftaler. Og det vil det blive ved med. ”

Førstepladsen gik til Operate, og Mindshare ønsker i den forbindelse tillykke med den flotte placering.

Læs den oprindelige artikel fra Markedsføring her eller besøg www.mindshareworld.com/da/denmark og læs andre nyheder om Mindshare

• mindshare
  • csr