Pressemeddelelse -

En helt nyudviklet Mitsubishi L200 står klar hos de danske forhandlere: Rå kraft og klassens bedste økonomi går op i en højere enhed

Danmarks mest sparsommelige pick-up – 15,6 km/l ved bl. kørsel

CO2-udledning fra kun 169 gram pr. kilometer

Stærke dieselmotorer på 2,4 liter med 154 hk og 181 hk

Nyt sikkerhedsudstyr som syv airbags, advarsel ved vognbaneskift og trailerstabilisering

Mere kraftfuldt design – inspireret af konceptbilen GR-HEV

Moderne, slidstærk og støjsvag kabine med opgraderet komfortudstyr som bakkamera, DAB radio og teleskoprat

Priser fra 189.994 kr. ekskl. moms og 5 års garanti

Den nye Mitsubishi L200 har rigtig meget at leve op til. Faktisk har den mere end 4 millioner eksemplarer af fire tidligere generationer L200, den skal leve op til. Produktionstallet er kun blevet så højt, siden den første L200 kørte af samlebåndet i 1978, fordi Mitsubishis pick-up gennem alle årene har bevist sit værd som en solid, hårdfør, praktisk og sikker pick-up.

En moderne pick-up – en arbejdsplads for de krævende

Den femte og helt nyudviklede generation af L200 pick-up er designet og udviklet i en tid, hvor solide og praktiske evner ikke kan stå alene. Kunder i hele verden har strengere krav, mere krævende behov og designet er vigtigere end nogensinde. Samtidig er personbilslignende køreegenskaber, et højt niveau af aktiv og passiv sikkerhed, masser af komfortudstyr og sparsommelige motorer i dag en nødvendighed for en moderne pick-up – og den femte generation L200 mere end lever op til forventningerne. På 28 måneder har designere, teknikere og ingeniører taget Pick-up-konceptet og løftet det op på et helt andet niveau.

Det runde design fra generation fire er afløst af et mere kraftfuldt, sporty og SUV-inspireret design. En markant større grill med Mitsubishis let genkendelige diamantlogo og de tydelige sporty linjer der går fra forskærmene over i dørene, genoptages i bagdørene og løber i det integrerede lads længde. Forfra vil man på Instyle lægge mærke til de nye bi-xenon-forlygter, som giver stort udbytte af lys og dermed højere sikkerhed. LED-kørelys er også en nyhed. Inspirationen til meget af designet på den nye L200 kommer fra konceptmodellen GR-HEV fra 2013, og mere end nogensinde før er Mitsubishis pick-up både rå og sporty at se på.

Mitsubishi har også villet give både fører og passagerer et så moderne, sikkert og komfortabelt ”kontor” som muligt, så kabinen fremstår nu som noget, man med rette kun kunne forvente i en ny SUV. Det er ikke kun designet og materialevalget, med krom og pianolak, der er på et nyt niveau, men også et langt lavere støjniveau, sæder med langt bedre støtte, udstyrsmuligheder som SD navigation, nøglefri adgang og start/stop, læderkabine, teleskop rat, DAB-radio, automatisk klimaanlæg med to zoner, Bluetooth og fartpilot med hastighedsbegrænser.

Sikkerheden i den nye L200

Det starter med en simpel, men vigtig ting: Udsyn. Mitsubishi tænker nemlig ikke sikkerhed som noget, kun elektroniske systemer og crashzoner skal tage sig af. På baggrund af feedback fra kunder og brugere, har den nye L200 derfor tagstolper, som maksimerer udsynet, helt flade vinduesviskere og en motorhjelm, hvor man tydeligt kan se den forreste kant fra førersædet. Overskuelighed er sikkerhed, ligesom let manøvrering er det – L200 har med klassens mindste venderadius, bakkamera og et optimeret styretøj en fordel på trange steder.

Både på aktiv og passiv sikkerhed er den nye pick-up fra Mitsubishi med helt fremme. Syv airbags, advarsel ved vognbaneskift (Lane Departure Warning), trailerstabiliseringssystem (Trailer Stability Assist), gennemtestede afstivninger af karrosseri og chassis og en stribe andre sikkerhedssystemer gør L200 til en sikker arbejdsplads.

To karrosserier, to motorer – og klassens mest nøjsomme

Den nye L200 fås i to karrosserivarianter, Club Cab og Double Cab. Som noget nyt har Club Cab fire døre, hvor bagdørerne er bagudvendte. Det giver markant lettere adgang til kabinen, og det er helt uden en generende stolpe i midten. Double Cab har fire almindelige døre, hvoraf de to bagdøre er længere end på Club Cab. Uanset hvilken udgave man vælger, får man forbedrede pladsforhold i kabinen.

Mitsubishi har arbejdet intensivt med at holde vægten nede trods den store mængde af nyt sikkerheds- og komfortudstyr. Ved hjælp af bl.a. højstyrkestål er L200 op til hele 383 kg lettere end den tungeste konkurrent, og Double Cab vejer således kun 2.017 kg.

Den lave vægt er en af mange faktorer, der gør L200 til den mest sparsommelige pick-up i klassen*. En anden vigtig faktor er den nye lette 2,4-liters DI-D-dieselmotor, der med en ydelse på 154 hk eller 181 hk (hhv. 380 og 430 Nm) giver rigeligt med kræfter. Brændstofforbruget i Club Cab og Double Cab , begge med firhjulstræk og manuel gearkasse, er således ved blandet kørsel på flotte 15,6 km/l og CO2-udledningen på kun 169 gram per kilometer. Ingen anden pick-up i klassen kan slå dette brændstofforbrug.

Den momentstærke dieselmotor med 154 hk er tilgængelig i Club Cab og fås med en ny manuel gearkasse med seks trin og firhjulstræk. Double Cab er tilgængelig med 181 hk, og her fås motoren enten med den manuelle gearkasse eller en helt ny automatgearkasse med fem trin, der kræver mindre vedligeholdelse. Firehjulstræk er også standard i alle Double Cab versioner.

Det avancerede og terrænduelige Super Select 4WD II, standard på Double Cab, er Mitsubishis anerkendte og gennemprøvede permanente firehjulstræk, som i forbindelse med den nye L200-models stivere chassis og opgraderede undervogn (nye bladfjedre, kraftigere stabilisatorer) giver endnu bedre mulighed for både øget vejgreb og ægte terrænkørsel. Som noget særligt ved Mitsubishis system kan systemet låses i ”4H”, permanent og konstant firehjulstræk med automatisk fordeling af kræfterne mellem for- og bakaksel, som giver markant bedre greb uden læs på pick-uppen.

L200 er en arbejdshest uden lige og bygget til at kunne klatre op ad, over og gennem udfordrende terræn. Hældningsvinkel er 45° og rampevinkel 24°. Ladet er blevet dybere og er solidt forstærket til, afhængig af model, at kunne laste ml. 881-910 kg. L200 må trække fra 3 tons.

Priser fra 189.994 kr. ekskl. moms og 5 års garanti

Den nye Mitsubishi L200 står hos de danske forhandlere til yderst konkurrencedygtige priser. Som Club Cab fås L200 i én variant, mens Double Cab fås i tre udgaver.

Prisen for Club Cab 2,4 DI-D Invite 4WD starter ved 189.994 kr. ekskl. moms. L200 Double Cab 2,4 DI-D Intense 4WD koster fra 219.995 kr. ekskl. moms, mens den med automatgear koster yderligere 20.000 kr. Topmodellen er den luksuriøst udstyrede Double Cab 2,4 DI-D Instyle 4WD med automatgear til en stærk pris, 264.995 kr. ekskl. moms.

L200 kommer med 5 års garanti.

_______________________________________________________________________________

*Konkurrenter pr. 04.11.15: Nissan Navara, Ford Ranger, Isuzu D-MAX, VW Amarok, Toyota Hilux

Modelprogram ekskl. lev. og metallak Hk Transmission km/l bl. kørsel CO2-udslip Ekskl. moms Moms
Club Cab 2.4 DI-D Invite 154 6 M/T 15,6 km/l 169 g/km kr. 189.994 Kr. 36.872