Pressemeddelelse -

Mungo Parks tre internationale ben – vi tager et par skridt med dem denne weekend

I 2009 blev Mungo Parks ambitioner om at arbejde internationalt, skrevet ind i teatrets egnsteateraftale. Siden har Mungo Park groet tre internationale ben; at spille Mungo Park-forestillinger i udlandet, at præsentere internationale gæstespil på vores scene i Allerød, at indgå kunstneriske samarbejder over grænserne. Meget er lykkes allerede, og vi tager endnu nogle skridt allerede i denne weekend.

Mungo Park-forestillingen KVINDE KEND DIN KROP er blevet udvalgt til at indgå i det kunstneriske program, når det internationale scenekunstnetværk IETM mødes i København fra i morgen, onsdag, og frem til på lørdag. Med 600 deltagere fra hele verden, bruger vi anledningen til også at præsentere LECTURE, som er vores engelske versionering af hit-komedien OPSANG, som vi første gang spillede på Assitej teaterfestivalen i Malmø i april 2011 og efterfølgende på festivaler i Frankrig og Holland.

KVINDE KEND DIN KROP vises på fredag den 30. marts kl. 10.00 i Dansehallerne. LECTURE spiller torsdag den 29. og fredag den 30. marts kl. 13 på AFUK, Enghavevej 82B.

Udover en engelsk version af OPSANG eksisterer der nu også en norsk version på Akershus Teater og to svenske versioner, som har spillet på Uppsala Stadsteater og Scenkonstbolaget i Sundsvall.

Udlandet kommer igen til os, når vi får tre internationale besøg af prisbelønnede og anerkendte kompagnier, henholdsvis Jo Strømgren og THE BORDER (25. – 27. juni 2012), Forced Entertainment med TOMORROW’S PARTIES (11., 12. september 2012) og Dogstar Theatre med TAILOR OF INVERNESS (21. – 23. januar 2013). Det er tredje gang, Jo Strømgren gæster Mungo Park, og som han siger:

”Som internasjonal aktør er det alfa omega å finne gode havner i hvert land. Mungo Park har blitt Jo Strømgren Kompanis gode havn i Danmark og det er vi svært glade for. Vi utfordrer konvensjonene, men snakker begge til et bredt og nysgjerrig publikum”, Jo Strømgren.

Endelig planlægger vi i disse dage en turné i udlandet med FORFØRERENS DAGBOG i anledningen af den internationale fejring af Søren Kierkegaards 200 års fødselsdag i 2013.

• teater billetter
  • Dogstar Theatre
  • Internationalt teater
  • teaterfestival
  • lecture
  • forførerens dagbog
  • kvinde kend din krop
  • the border
  • ietm
  • forced entertainment
  • søren kierkegaard
  • Tomorrow's Parties
  • Tailor of Inverness
  • jo strømgren

Mungo Park er et repertoireteater med et fast tilknyttet ensemble. Mungo Park lader det være op til publikum at afgøre, hvor længe en forestilling skal spille. Det kan vi gøre, fordi vi har fastansat et ensemble af landets mest talentfulde unge skuespillere.

Hos os biver en god forestilling længe i repertoiret. Gode forestillinger skal have tid og plads til, at publikum kan komme og opleve dem!