Åbent Fyrskib og kapsejlads med LEGO

Åbent Fyrskib og kapsejlads med LEGO

Sommeren på M/S Museet for Søfart byder på åbent Fyrskib og LEGO byg og kapsejlads med et ton LEGO klodser.

På M/S Museet for Søfart kan man sommeren over bygge og ræse med LEGO skibe på museet og komme om bord på et ægte Fyrskib – med samme billet.

Et ton LEGO
Fra 2. juli til 1. august bliver M/S Museet for Søfarts to skrånende glasbroer omdannet til et kæmpe LEGO univers. Her kan man bygge med LEGO og afprøve skibenes fart på en lang bane i kapsejlads med de andre LEGO skibe.

Kom om bord på et ægte Fyrskib
Med sin museumsbillet kan man tage til åbent skib på Fyrskibet, der efter 42 år i Nyhavn nu har lagt til kaj i Helsingørs Kulturhavn. Man kan udforske skibet over og under dæk, og blive klogere på skibets historie undervejs, og man kan besøge maskinrummet, hvor der er rottejagt for dem der tør, og messen med tegneaktiviteter. Hver dag fra 2. juli til 12. august er der åbent skib og sømandssysler om bord.

Sømandssafari på Øresund
Der vil også være mulighed for at komme ud at sejle på Øresund lørdage i juli, når M/S Viking og en underviser fra museet inviterer på sømandssafari på Øresund. På sejlturen bliver der studeret trafik, skibstyper og vrag på tætteste hold, og der vil være klassiske sømandsaktiviteter og en beskøjt undervejs.

Sommer på M/S Museet for Søfart:

ÅBENT FYRSKIB
Tid:
2. juli til 12. august. Kl. 13 til 17.
Pris: Billetten til M/S Museet for Søfart gælder til Fyrskibet. Børn under 18 år gratis.

BYG LEGO SKIBE OG SEJL KAPSEJLADS
Tid: Alle dage fra 2. juli til 1. august i museets åbningstid kl. 11 til 18.
Pris: Gratis når entré til museet er betalt. Børn under 18 år gratis.

SØMANDSSAFARI PÅ ØRESUND
Tid:
Lørdag d. 7., 14., 21., 28. juli.
Kl. 15.00-16.00. Varighed: 1 time.
Pris: Billet til M/S Museet for Søfart. Børn under 18 år: 30 kr.
Tilmelding: se mere på mfs.dk

Se mere: www.mfs.dk